شناسهٔ خبر: 62618807 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

روز چهارم بازی‌های آسیایی برای کاروان ورزشی ایران با کسب 5 نقره و برنز همراه بود، اما برای روز پنجم، 5 طلای خوشرنگ رزرو کرده‌ایم

گنج در پنج

ووشو کاروان ورزشی ایران را به مدال‌های خوش‌رنگ باز‌ی‌های آسیایی 2022 امیدوار کرد. ووشوکاران دیروز 2مدال گرفتند و با راهی شدن 5نفر به فینال، امروز کاروان در انتظار 5مدال طلای این رشته است. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

ووشو کاروان ورزشی ایران را به مدال‌های خوش‌رنگ باز‌ی‌های آسیایی 2022 امیدوار کرد. ووشوکاران دیروز 2مدال گرفتند و با راهی شدن 5نفر به فینال، امروز کاروان در انتظار 5مدال طلای این رشته است.
روز خوب ووشو با مدال نقره زهرا کیانی آغاز شد. او که در تالو به هانگژو اعزام شده است، در بسته جین‌شو- چیانگ‌شو به مصاف حریفان رفت و با اجرایی که در این فرم داشت، 436/19امتیاز گرفت و روی سکوی دوم رفت. ورزشکار چینی با فاصله و امتیاز 600/19 به قهرمانی رسید. این دومین مدال کیانی در بازی‌های آسیایی بود. او در جاکارتا هم صاحب مدال نقره شده بود. کیانی گفت که این مدال را با مصدومیت گرفته است: «با توجه به سطح رقبا گرفتن این مدال برایم سخت بود. حریف جهانی در مسابقات جهانی هم رقیب من بود. آسیب جدی دیده بودم و نیاز به جراحی داشتم اما تا برگزاری بازی‌ها صبر کردم.» تالو در مسابقات دیروز یک نماینده دیگر هم داشت. حسین قبله در فرم دائوشو –گوئن شو برنامه اجرا کرد که به مدالی نرسید.

   شهربانو: این برنز را نمی‌خواهم
دومین مدال ووشو را دیروز شهربانو منصوریان گرفت. او که در وزن 60-کیلوگرم ساندا مبارزه می‌کند، در مقابل ژیان وو از چین شکست خورد و نتوانست به فینال برسد. با این باخت مدال برنز مشترک به منصوریان داده شد. شهربانو از این مدال راضی نیست: «هدفم مدال طلا بود. مدال برنز را قبول ندارم. اگر این مدال را نمی‌گرفتم بهتر بود.»

   5رویای طلایی
ووشو رویای بزرگی در هانگژو دارد، اینکه 5ووشوکاری که دیروز به فینال رسیدند، از سکوی اول بالا بروند. دیروز الهه منصوریان در وزن 52-کیلوگرم تاریسا دی فلورنتینا از اندونزی را ناک‌اوت کرد و به فینال رفت. شجاع پناهی هم در وزن 60-کیلوگرم بدون اینکه مبارزه کند، فینالیست شد. حریف فیلیپینی او در مبارزه حاضر نشد. محسن محمدسیفی در وزن 70-کیلوگرم حریفی از چین‌تایپه را برد و راهی فینال شد. این چهارمین تجربه سیفی از حضور در فینال بازی‌های آسیایی است. او از 3حضور قبلی 3مدال طلا دارد. افشین سلیمی هم در وزن 65-کیلوگرم امید طلا دارد. او در نیمه‌نهایی نماینده کره‌جنوبی را برد. در وزن 75-کیلوگرم یوسف صبری قرار است در فینال برای ایران مبارزه کند. صبری در نیمه‌نهایی نصرت‌الله حبیبی از افغانستان را شکست داد. 3حریف از 5حریف ایرانی‌ها در فینال چینی هستند.
 

نظر شما