شناسهٔ خبر: 62606908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سهم ۵۰ درصدی بریکس از صادرات کالاهای ایرانی

در پنج ماهه امسال، سهم اعضای بریکس از صادرات ایران حدود ۵۰ درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، روح الله لطیفی سرپرست اداره کل تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی گفت در پنج ماهه امسال ۲۷ و ۷ دهم میلیون تن کالا به ارزش ۹ و یک دهم میلیارد دلار به کشورهای بریکس و اعضای جدید این اتحادیه از ایران صادر شد که این میزان ۵۰ درصد وزن و ۴۷ درصد کل صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

بگفته لطیفی واردات ایران هم از این ۱۰ کشور ۹ و ۱ دهم میلیون تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد دلار بود که ۶۳ درصد وزن و ۶۶ درصد ارزش کل واردات ایران از اعضای قدیم و جدید بریکس بوده است.

وی افزود چین با خرید ۵ و ۶ دهم میلیارد دلار، امارات ۲ و ۳ دهم میلیارد دلار، و هند ۸۴۵ میلیون دلار سه مقصد اول صادرات کالای ایرانی به ۱۰ کشور بریکس پلاس بود.

سرپرست اداره کل تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی اضافه کرد آرژانتین با ۴۱ و ۳ دهم هزار دلار و عربستان ۹۰ هزار دلار خرید از ایران کمترین میزان صادرات ایران به اعضای این گروه بود.

بگفته لطیفی امارات با فروش ۷ و ۲ دهم میلیارد دلار کالا به ایران، چین ۷ و ۱ دهم میلیارد دلار و هند ۸۱۳ میلیون دلار سه کشور اول تامین کننده کالای مورد نیاز ایران در پنج ماهه امسال در بین اعضای قدیمی و جدید بودند و عربستان بدون فروش کالا در این مدت و مصر با ۲۷۹ هزار دلار، کمترین میزان فروش کالا در بین این ۱۰ کشور را به ایران داشته اند.

نظر شما