شناسهٔ خبر: 62606899 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

قیمت طلا و سکه امروز 5 مهر 1402 / ورود طلا به کانال قیمتی پایین‌تر

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد به گونه‌ای که طلا یک کانال پایین‌تر رفته است و همه قطعات سکه نیز روند نزولی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه 5 مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، همچون روز گذشته روند کاهشی دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا ، به کانال دو میلیون و 200 هزار تومانی رفته و قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز حدود 300 هزار تومان کاهش را تجربه کرده است. همچنین قیمت دلار در روندی نزولی، به حدود  49 و 160 هزار تومان رسیده. قیمت انس هم این روزها روند کاهشی دارد

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۱۸ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 27 میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است؛ حدود ۳۷۲ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی حدود ۳۷۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 54 هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 900 هزار تومان داد و ستد می‌شود؛ 50 هزار تومان کمتر از دیروز.

سکه گرمی نیز با حدود ۹۸ هزار تومان کاهش، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

مطالعه بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه 8 مهر 1402 / طلای داخلی بر مدار انس جهانی چرخید
قیمت سکه و طلا قیمت طلا و سکه امروز 5 مهر 1402
مطالعه بیشتر:
قیمت دلار به مرز حساس رسید/ دلار باز هم عقب‌نشینی می‌کند؟

تداوم کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، همانند روز گذشته کاهشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

روند طلای جهانی که تا روز گذشته در بازه یک ماهه بازدهی مثبت داشت، حالا منفی شده و در 30 روز گذشته حدود ۰.26 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,896.04 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 1.78 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

در این میان، در هفته‌ای که بانک‌های مرکزی ثبات را در سیاست‌های پولی خود اتخاذ کردند؛ انس جهانی طلا ابتدا نوسانات مثبتی را تجربه کرد و به بالاترین سطح خود از اوایل ماه سپتامبر نزدیک شد؛ اما در ادامه تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، طلا مسیر رفته را به صورت کامل بازگشت و در نهایت، نزدیک سطح بازگشایی هفته قبل در قیمت 1925 دلار هفته را به پایان رساند. در هفته جاری نیز همچنان روند نزولی دارد. تحلیل شرایط و آینده انس را در گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی بخوانید.

مطالعه بیشتر:
سناریوهای پیش روی اونس جهانی طلا

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

روند کاهشی بازار در چند روز گذشته، قیمت دلار را امروز به محدوده 49 هزار و 160 تومان رساند. پیش‌بینی‌ها می‌گوید اگر روند نزولی ادامه داشته باشد دلار وارد کانال 48 هزار تومان می‌شود. امروز قیمت طلا نیز به کانال پایین رفته و سکه ریزش 300 هزار تومانی را تجربه کرده است. البته انس هم این روزها روند کاهشی دارد و به کانال 1800 دلاری رفته است. همچنین در بازه یک ماهه نیز روند نزولی دارد.

مطالعه بیشتر: چه معاملاتی در مرکز مبادله ارز و طلا از پرداخت مالیات معاف شدند؟

با توجه به اینکه معامله‌گران بازار ارز در انتظار وضوح اخبار سیاسی روزهای اخیر و تعیین تکلیف توافقات هسته‌ای ایران هستند، قیمت طلا و سکه نیز از بازار ارز تبعیت می‌کند. این در حالی است که دیروز قیمت دلار افزایش محدودی داشت اما روند قیمت در بازار طلا برمدار افزایش قیمت دلار قرار نگرفت و غیر از سکه بهار سایر قطعات کاهشی شدند.

فعالان بازار طلا افت تقاضا و رکود موجود در این بازار را عامل اصلی کاهش قیمت‌ طلا و سکه و تخلیه حباب سکه می‌دانند. برای اطلاعات بیشتر، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 5 مهر 1402 را بخوانید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت طلا و سکه دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و  قیمت طلا و سکه 5 مهر 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مطالعه بیشتر:
بررسی وضعیت بازار طلا و سکه در نیمه نخست سال/ الگوبرداری محض از قیمت دلار

نظر شما