شناسهٔ خبر: 62595038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

افتضاح امنیتی دیگر برای رژیم صهیونیستی

یدیعوت آحارونوت: یک کیف از بخش امنیتی دفتر نتانیاهو به سرقت رفت

ساختار امنيتي رژيم صهيونيستي با ضعف عميقي رو‌به‌روست، تا آن‌جا كه منابع امنيتي از يك سرقت كشف شده در دفتر نتانياهو خبر داده‌اند. سرقتي كه اوج افتضاح كاركردي در بدنه حاكميتي رژيم صهيونيستي را نشان مي‌دهد.

صاحب‌خبر -
 
سرويس خارجي-
آشفتگي در اركان رژيم صهيونيستي تا بدان جا زياد شده كه حتي امنيتي‌ترين و مهم‌ترين مقر سياسي اين رژيم يعني دفتر نخست‌وزير نيز امنيت ندارد. در همين ارتباط نيز روزنامه صهیونیستی«یدیعوت آحارونوت» گزارش داده است كه یک صهیونیست پس از ورود به بخش امنیتی دفتر نتانیاهو، کیفی را از آن‌جا سرقت کرده است. این روزنامه که از این سرقت به عنوان «شکست امنیتی» یاد کرده است، افزود که این فرد یک صهیونیست ۲۹ساله است و این اتفاق در آستانه مراسم موسوم به «عید کیپور» در دفتر نتانیاهو در خیابان غزه در قدس ‌اشغالی رخ داده است. اگرچه منابع خبری اعلام کردند که فرد یادشده توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت شده است، اما صرف انجام چنين سرقتي از دفتر نتانياهو اوج آشفتگي و ناامني در امنيتي‌ترين اركان حاكميتي صهيونيست‌ها را نشان مي‌دهد. 
ضعف امنيتي دامنه‌دار
البته سرقت از دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي نخستين و تنها ضعف امنيتي اين رژيم نيست، بلكه ضعف امنيتي صهيونيست‌ها طي سال‌هاي گذشته در مقاطع مختلفي ثابت شده است. از جمله حدود 5 سال پيش خبرنگار روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» با نفوذ يك ساعته به «ليفيكن» كه يك پايگاه نظامي ارتش اسرائيل است، توانست به اطلاعاتي حساس از تاسيسات نظامي آن دست يابد بدون آنكه هويتش كشف شود. اين خبرنگار در مدت يك ساعت حضورش در اين پايگاه توانسته بود از مكان‌هاي مختلف تصويربرداري كند، بدون اينكه احدي متعرض او شود. در اين پايگاه نظامي لشگر 98 ارتش رژيم صهيونيستي به ويژه تيپ كوماندوئي و تيپ‌هاي 55 و 551 آن مستقر هستند و خبرنگار يديعوت آحارونوت بعداز پارك خودرواش در داخل پايگاه سرگرم گشت‌زني مي‌شود اما احدي از او در‌باره علت حضورش سؤال نمی‌كند. 
اين خبرنگار روايت كرده كه به اماكني پر از سلاح مانند نفربرها‌، سيستم‌هاي ارتباطي و ادوات توپخانه وارد و يا به زرادخانه‌هاي يگان‌هاي مختلف لشگر 98 ارتش اسرائيل نزديك شده است درحالي كه بر روي در آنها تابلو ورود ممنوع نصب بود. اين خبرنگار به اين‌ها بسنده نكرده و خود را به در دفتر يكي از فرماندهان اين لشگر رسانده و توانسته است صحبت‌هاي رد و بدل شده در يك جلسه را بخوبي بشنود. از ماجراي اين نفوذ جنجالي 5 سال مي‌گذرد، اما به نظر مي‌رسد كه صهيونيست‌ها همچنان با ضعف‌هاي اساسي در بخش‌هاي امنيتي مواجه هستند و سرقت اخير از دفتر نتانياهو تداوم اين ضعف‌ها را نشان مي‌دهد. با اين حال صهيونيست‌ها همواره نشان داده‌اند كه با اتكا رسانه‌ها تلاش دارند تا بر ضعف‌هاي امنيتي خود سرپوش بگذارند.
حفره امنيتي در دل تل‌آويو
از سوي ديگر به نظر مي‌رسد كه ضعف ساختار امنيتي رژيم صهيونيستي بسيار فراتر و گسترده‌تر از دفتر نتانياهو باشد، تا آن‌جا كه دو روز پيش منابع اطلاعاتي اعلام كردند كه ایران به تمام آرشیو قضائی رژيم اسرائیل دسترسی پیدا کرده است. آرشيوي كه شامل اطلاعات مهم و حساس درباره پرونده نتانیاهو می‌شوند. بنابراین اطلاعات، نتانیاهو احتمالا به یک بیماری مزمن روان‌شناختی مبتلا است. براساس اين اطلاعات كه براي نخستين بار از سوي روزنامه ايراني تهران تايمز اعلام شد، نتانیاهو و همسرش سارا از عود بیماری روانی رنج می‌برند و این امر برخی از اعضای حزب یائیر لاپید را بر آن داشته است که سراغ نهاد رفته تا مناسب بودن نتانیاهو برای پست‌های ارشد در اسرائیل را زیر سؤال ببرند. اعضای حزب لاپید همچنین کل پرونده پزشکی نتانیاهو و همسرش را نزد دادگاه برده‌اند به این امید که به خاطر مشکلات روانی، مانع از تصدی وی بر مسند قدرت شوند. دادگاه اسناد مذکور را بررسی کرده و جدیت خود را برای پیگیری پرونده اعلام کرده است اما یک مقام ارشد قضایی این پرونده را مسکوت نگاه داشته و در دست‌نوشتی،‌ آورده است که «دادگاه اختیارات لازم را برای رسیدگی به این پرونه ندارد و ادامه این روند می‌تواند امنیت ملی اسرائیل را به خطر ‌اندازد.» علاوه‌بر این پرونده،‌ نتانیاهو با دیگر شکایت‌ها مواجه بود که به‌خاطر رشوه،‌ اعمال زور و یا استفاده از نفوذ سیاسی مسکوت مانده‌اند. نکته‌ای که اکنون مهم است این است که اطلاعات فوق محرمانه‌ای که در اختیار ایران است می‌تواند امنیت ملی رژیم اسرائیل را به خطر ‌اندازد. همچنین، آرشیو قضایی اسرائیل شامل اسنادی است که نشان می‌دهد چگونه قوه قضائیه اسرائیل به شیوه‌ای سیستماتیک علیه شهروندان عرب اسرائیل تبعیض قائل می‌شود. این اسناد نشان می‌دهند که قضات اسرائیلی همواره بر اساس دستورالعملی اعلام نشده، علیه شهروندان عرب اسرائیل حکم داده‌اند.
در مجموع بر اساس اطلاعات منابع آگاه به مسئله، بیش از 70 هزار صفحه اسناد قضایی که برخی از آنها دارای مهرهای محرمانه و فوق محرمانه است، درز کرده و در حال بررسی و تحلیل است. افشای آرشیو قضائی اسرائیل نشانه دیگری از این است که اسرائیل تا چه حد آسیب‌پذیر شده است. 
ادامه درگیری داخلي سران رژیم صهیونیستی
همزمان با آشفتگي و ضعف امنيتي در بدنه حاكميتي رژيم صهيونيستي، اختلافات داخلي ميان سران صهيونيست نيز ادامه دارد و  تنش بین سران رژیم صهیونیستی تا حدی تشدید شده که ائتلاف حاکم و مخالفان درباره نحوه برگزاری مراسم «عید یهودی» نیز با هم درگیر شدند.
پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز» از درگیری معترضان چپ‌گرا با صهیونیست‌های دینی و حریدی در تل‌آویو و هنگام مراسم «عید یهودی» موسوم به «یوم کیپور» در تل‌آیو خبر داد. معترضان چپ‌گرا به نحوه برگزاری مراسم «یوم کیپور» در میدان «دیزنگوف» اعتراض داشتند. بازداشت یکی از معترضان چپ‌گرا توسط پلیس منجر به درگیری پلیس و معترضان و تجمع چپ‌گراها مقابل مقر پلیس شد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این موضوع اعلام کرد: «شورش معترضان چپ‌گرا در چنین روز مقدسی، حیرت‌آور و محکوم است. به نظر می‌رسد نفرت‌پراکنی چپ‌گرایان مرزی نمی‌شناسد.» «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به چپ‌گرایان حمله کرد و گفت: «نفرت‌پراکنان قصد دارند تا مانع از برگزاری مراسم (صهیونیست‌های دینی و حریدی) در فضای عمومی ‌شوند.»
سرزمین‌های‌اشغالی در بیش از هشت ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، صحنه ناآرامی بوده است. تمام موضوعاتی که صهیونیسم جهانی از آن برای ایجاد اتحاد بین گروه‌های مختلف قومی، مذهبی و نژادی در سرزمین‌های ‌اشغالی استفاده می‌کرد، اکنون به موضوعی برای اختلاف تبدیل شده است.
كمپين پرطرفدار «بیایید با هم اسرائیل را ترک کنیم»
ادامه بحران‌هاي امنيتي پي در پي در شهرهاي رژيم صهيونيستي باعث شده تا بسياري از ساكنان ‌اشغالي به فكر ترك تل‌آويو و ديگر شهرها باشند. در واقع یکی از برجسته‌ترین شواهد در زمینه اوج‌گیری مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها از فلسطین‌اشغالی، تشکیل کمپین‌های متعدد به ویژه در میان جوانان صهیونیست برای تشویق اسرائیلی‌ها جهت ترک فلسطین است. «بیایید باهم اسرائیل را ترک کنیم» هم یکی از این کمپین‌هاست که فعالیت خود را از اواخر سال گذشته برای حمایت از اسرائیلی‌هایی که به دلیل ترس از تهدیدات خارجی و فروپاشی داخلی قصد فرار از فلسطین‌اشغالی را داشتند، آغاز کرد. بنیان‌گذار اين كمپين یک تاجر ثروتمند اسرائیلی به نام «مردخای کاهانا» است که در طول تاریخ فعالیت گسترده‌ای برای جذب یهودیان جهت مهاجرت به فلسطین‌اشغالی انجام داده است. اما او امروز به این نتیجه رسیده که در تعیین هدف و مقصد خود ‌اشتباه کرده و یهودیان باید از فلسطین بروند. مردخای کاهانا به همان میزان که در گذشته مصمم به آوردن یهودیان به فلسطین‌اشغالی بود امروز قاطعانه تصمیم دارد آنها را از این سرزمین خارج کند. در همین راستا کاهانا پیشنهاد داده که مزرعه خود را در آمریکا جهت شهرک‌‌سازی برای یهودیانی که از فلسطین مهاجرت می‌کنند اختصاص دهد. او در توجیه این اقدام خود به خطراتی ‌اشاره می‌کند که از همه طرف اسرائیل را احاطه کرده؛ به ویژه بعد از روی کار آمدن کابینه راست‌افراطی بنیامین نتانیاهو و سیاست‌های خطرناکی که اعضای این کابینه پیش گرفته‌اند. او می‌گوید بعد از سال‌ها قاچاق یهودیان از یمن و افغانستان و سوریه و اوکراین به فلسطین، امروز تصمیم گرفته به آنها کمک کند تا به آمریکا بروند.

نظر شما