شناسهٔ خبر: 62514040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دفاع مقدس نماد اقتدار و پیروزی حق برابر باطل است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ایام دفاع مقدس به عنوان نماد اقتدار و قدرت مردم ایران اسلامی و پیروزی حق در برابر باطل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان‌غربی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ایستادگی حق در برابر باطل از ابتدای اسلامی بوده و در قرآن کریم و روایات اسلامی نیز بر این موضوع اشاره شده و موفقیت حق در برابر باطل اعلام و تاکید شده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس دیدیم که مردم ایران با وجود بهره‌مند نبودن از تجهیزات و امکانات کافی، تنها با توسل به خداوند و تکیه بر قدرت اسلامی توانستند در برابر دشمنان کاملا مسلح ایستاده و پیروز شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با تاکید بر لزوم بصیرت و آگاهی مردم در برهه‌های مختلف زمانی، عنوان کرد: خوشبختانه بصیرت و بیداری مردم ایران اسلامی همواره وجود داشته و در تمام تاریخ شاهد این بصیرت اسلامی هستیم که پیروزی در دوران دفاع مقدس و درخشندگی در تاریخ جهان متبلور از همین بیداری و بصیرت است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای زمین زدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این تلاش‌ها بودیم ولی همواره در این مسیر شکست خورده‌اند چراکه مردم ایران در برابر دشمنی‌ها آماده و هشیار بوده‌اند و هستند.

قریشی، فتنه‌انگیزی و اغتشاشات سال 1401 را نمادی از تلاش دشمنان برای مقابله با بصیرت مردم دانست و گفت: در این ایام نیز شاهد بودیم که تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد و هیچ کاری از پیش نبردند.

وی در پایان ضمن بیان چند آیه در خصوص لزوم استقامت در برابر دشمنان و باطل، بیان داشت: همواره این تقابل حق و باطل وجود داشته و هرگز از بین نمی‌رود، این نشانه برتری حق است که می‌بینیم تمام تلاش‌های دشمنان شکست می‌خورد.

در این مراسم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی هم در سخنانی با اشاره به آمادگی و بصیرت نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران، دوران دفاع مقدس را تجلی این آمادگی و بصیرت دانست و گفت: مردم ایران در دوران دفاع مقدس همه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را با شکست مواجه کردند و پیروزی تاریخی را به ارمغان آوردند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین رجبی خاطرنشان کرد: یکی از مبانی بسیار محکم و قدرتمند که رزمندگان اسلام از آن بهره‌مند شدند آموزه‌های اسلام و فرهنگ شهادت بود. راهبرد دیگر وجود رهبری عزتمند و قدرتمند امام خمینی بود که با افق دیدگاه خود به رزمندگان اسلام بشارت پیروزی می‌داد.

وی بیان داشت: بعد از پایان جنگ و با هدایت فرماندهی معظم کل قوا همه تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح توسط جوانان در داخل کشور طراحی و تولید شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: در حال حاضر نیروهای مسلح ما در سطح بسیار بالا از بازدارندگی قرار دارد و در تحولات منطقه نقش مؤثر ایفا می‌کند.

در پایان مراسم، آیین باشکوه رژه یگان‌های پیاده و خودرویی نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان‌غربی از مقابل تمثال شهداء و فرماندهان و مسئولان حاضر در میدان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما