شناسهٔ خبر: 62508682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کاهش ذخایر تجاری بنزین در آمریکا

ذخایر تجاری بنزین در آمریکا، تا هفته گذشته یعنی هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر به طور چشمگیری کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سازمان اصلی نظام آماری فدرال در جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعات مربوط به انرژی برای وزارت انرژی این کشور، میزان ذخایر تجاری نفت خام این کشور تا هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.

کارشناسانی که خبرگزاری اقتصادی-مالی بلومبرگ نظرشان را در این باره جویا شده بود ارزیابی کرده بودند که رقم این شاخص در این بازه زمانی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافته باشد.

در این مدت زمان صادرات نفت آمریکا ۶۳ درصد افزایش و میزان واردات نفت این کشور نیز ۱۴ صدم درصد کاهش یافته است.

ذخایر راهبردی نفت خام درآمریکا که برای استفاده در شرایط اضطراری نگهداری می‌شود و معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا، قیمت، سیاست و تعهدات بین‌المللی قرار دارد، در این هفته ۶۰۰ هزار بشکه افزایش داشت.

میزان ذخایر تجاری بنزین آمریکا، نیز در این مدت ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داشته است. ظرفیت پالایشگاه‌ها و واحد صنعتی نفتی در تبدیل نفت خام به فرآوردهایی مانند گاز مایع، نفت سفید، بنزین، گازوئیل، نفت کوره، قیر و غیره... در این هفته به ۹۱ و هفت دهم درصد رسید. حال آنکه رقم این شاخص در هفته قبل از آن ۹۳ و یک دهم درصد بود. میزان تولیدات پالایشگاهی نیز به ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

نظر شما