شناسهٔ خبر: 62501916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی شورای ملی رقابت در گفت و گو با «عصر خودرو»: مدیریت سامانه یکپارچه فروش خودرو با معاونت حمل و نقل وزارت صمت است

علی آبادی تازه فرمان را در دست گرفته و از ضعف اطلاعات رنج می برد

صاحب‌خبر -

سپهر دادجوی توکلی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی شورای ملی رقابت، درباره ابهام در مسئولیت‌پذیری سامانه یکپارچه میان وزارت صمت و شورای رقابت به «عصر خودرو» گفت: اختلافی در این بین وجود ندارد؛ چون وزیر محترم صمت تازه فرمان کار را در دست گرفته از ضعف اطلاعات رنج می برد و یا همکاران ایشان خبری درباره این موضوع به وزیر نداده‌اند. این سامانه جدید نیست و همان سامانه قرعه کشی است که حالا تبدیل به سامانه یکپارچه شده است. وزارت صمت هزینه این سامانه را می‌دهد و مدیریت اجرایی آن هم با معاونت حمل و نقل وزارت صمت است. وزارت صمت به علت تسلط بر برنامه تولید خودروها و تماس با خودروساز‌ها، مدیریت این سامانه را برعهده دارد. احتمالا آقای وزیر در جریان این جزئیات نبودند و همین مسئله باعث سوءتفاهم برای ایشان شده است.

وی در ادامه افزود: مسائل مربوط به سامانه خودرو برعهده معاونت حمل و نقل و رئیس سازمان حمایت است. در مورد فواصل فروش و نحوه‌ی عرضه، شورای رقابت صرفا دستورالعمل داده و بر اجرای آن نظارت می‌کند. اینکه در چه فواصلی و با چه میزان خودرو ارائه شود متعلق به وزارت صمت است. به این علت که اطلاعات تولید برعهده معاونت حمل و نقل وزارت صمت است.

وی درباره نقش شورای رقابت در سامانه یکپارچه عنوان کرد: نقش شورای رقابت نظارتی است اما منظور ما پاس کاری وظیفه نیست. نتایج فعالیت در این حوزه چه بد و چه خوب به نام همه است و همه باید در این بین پاسخگو باشند. البته جزئیات بازشدن سامانه و مسائل مربوط به آن در وزارت صمت باید جستجو شود.

دادجوی توکلی درباره علت بازشدن سامانه یکپارچه گفت: ما الان با مازاد عرضه مواجه هستیم و خودروساز‌ها مشتری ندارند. خودروساز مرتبط درخواست دارد که خودروهای خود را از جمله یک سری خودرو جدید و مونتاژی را ارائه کند. بخش اعظمی از این خودرو‌ها با مازاد عرضه در این مقطع مواجه هستند. طبیعتا در این شرایط سامانه به طور مکرر باز می‌شود و با شرایط بهتری به مردم ارائه می شود. مسلما الان نسبت به 6 ماه پیش که تولیت این مسئله با بخش دیگری بود وضعیت بهتر است. قبلا مشتری‌ها با خواهش و تمنا از نمایندگی درخواست خودرو می‌کردند، الان با شرایط قسطی به مردم ماشین می دهند. در عرضه زیاد تر و تولید بیش از سقف برنامه، طبیعتا سامانه مکرر باز می شود و خودروهایی که ظرفیت فروش بیشتری دارند عرضه می‌شود.

نظر شما