شناسهٔ خبر: 62480805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: تقوا و عمل ویژگی بارز پیشکسوتان دفاع‌ مقدس بود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: تقوا در رفتار و عمل یکی از ویژگی‌های بارز پیشکسوتان دفاع مقدس بوده که امروزه به الگو تبدیل شده اشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در مراسم جهاد و مقاومت که با حضور مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کردستان در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فراررسیدن هفته دفاع مقدس، در توصیف جایگاه پیشکسوتان این عرصه به سوره نور آیه 52 اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند فرموده وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَخْشَ اللَّهَ وَيَتَّقْهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ؛ و هر کس فرمان خدا و رسول را اطاعت کند و خدا ترس و پرهیزگار باشد چنین کسان را فیروزی و سعادت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های زحمتکشان عرصه دفاع مقدس و ارزشمند و جلب توجه می‌کند، اطاعت را یکی از این شاخصه‌ها ذکر کرد و گفت: کسانی که در جنگ حضور می‌یافتند، احساس وظیفه و معنویت می‌کردند و دنبال گرفتن حکم و مسئولیت نبودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه رویکرد برخی‌ها اکنون با رزمندگان دفاع مقدس تطبیق ندارد، تصریح کرد: پیشکسوتان این عرصه و حاضران در جنگ بده بستانی در کارشان نبود و اهل عمل بودند.

وی تقوا در رفتار و عمل را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز رزمندگان دفاع مقدس خواند و افزود: باید ما نیز تکلیف خود را روش کنیم که آیا ما برای این انقلاب هستیم یا انقلاب برای ماست.

پورذهبی ابراز داشت: دفاع مقدس به لحاظ آن ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی که اقشار مختلف مردم، زنان و مردان داشتند و از این دیار خانواده‌های زیادی عزیزترین کسان خود را تقدیم انقلاب کردند، ماندگار و به یک الگو تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس در دوران دفاع مقدس با همه سختی‌ها و کمبودها در برابر دشمنان با روحیه جهادی مقاومت کردند و امنیت کنونی را برایمان به ارمغان آوردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان از تلاش‌های شورای تامین و متولیان امنیت در استان قدردانی کرد و ابراز داشت: جا دارد از زحمات این عزیزان که در سال گذشته و اخیرا دشمن بر ایجاد ناامنی تلاش داشتندو نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اجازه تحق اهداف شومشان را در کشور و کردستان ندادند، تشکر کنم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا و پیشکشوتان دفاع مقدس در استان کردستان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/481/

نظر شما