شناسهٔ خبر: 62458491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

دیدار رؤسای جمهوری ایران و قزاقستان

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در حاشیه برگزاری هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در دیدار سیدابراهیم رئیسی با قاسم جومارت توقایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان درباره موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله ارتقای روابط میان دو کشور و لزوم تسریع پیشبرد اهداف مشترک گفت‌وگو کردند.

تاکید بر افزایش سطح همکاری‌ها و توسعه تعاملات اقتصادی و سیاسی از دیگر محورهای گفت‌وگوی رؤسای جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در این دیدار بود.

در این دیدار رئیس جمهور همسایگی ایران و قزاقستان از طریق دریای خزر و عضویت در سازمان شانگهای را بستر مناسبی برای توسعه روابط دو کشور دانست و گفت: افزایش تبادل کالا چه از طریق دریا و چه از طریق راه‌آهن به نفع دو ملت و کشورهای منطقه است و باید گام‌های موثرتری برای تسریع در تحقق این هدف برداشته شود.

رئیسی با اشاره به دیدارها و توافقات روسای جمهور دو کشور در سال گذشته، بر تلاش برای تسریع اجرای کامل توافقات به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

قاسم جومارت توقایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود در دو کشور،  ایران را شریکی راهبردی و دوست قزاقستان دانست و با استقبال از افزایش تبادل کالا بین دو کشور، به ظرفیت‌های بسیار مناسب ترانزیتی ایران اشاره و علاقمندی کشورش را برای تسریع در اجرایی شدن توافقات دو کشور اعلام کرد.

پیش از این رئیسی دیدارهایی با زوران میلانوویچ، رئیس‌جمهوری کرواسی و عبدالمحمد تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر داشت.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر امروز - دوشنبه ۲۷ شهریور - در رأس هیئت بلندپایه سیاسی برای حضور و سخنرانی در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما