شناسهٔ خبر: 62453674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس جمهور: دوربین‌های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند/ مبالغ آزادشده برای رفع نیازهای مردم استفاده می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس‌جمهور گفت: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و در جهت رفع نیاز آنان استفاده می‌شود.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی که به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در نخستین بخش از برنامه‌های سفر خود، با جمعی از مدیران و سردبیران رسانه‌های آمریکایی گفت وگو کرد.

رییس جمهور در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی در پاسخ به سوال مدیر شبکه NBC درباره نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده، اظهار کرد: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال مدیر رویترز درخصوص توافقنامه ۲۰۱۵ هسته‌ای و گفت‌وگوی تهران و واشنگتن تاکید کرد: در موضوع هسته‌ای، آمریکا، اروپا و جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را برعهده داشتند که براساس گزارش آژانس ایران به تعهدات خود پایبند بوده و در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد.

وی ادامه داد: حال این آمریکایی‌ها هستند که باید از دولت خود بپرسند که چرا با وجود اجرای تعهدات از سوی ایران و عدم انحراف فعالیت‌های هسته‌ای، همچنان سیاست فشار و تحریم علیه ایران ادامه دارد؟

آقای رئیسی یادآور شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بیش از ۱۵ بار اعلام کرده است که ایران در صنعت هسته‌ای خود هیچگونه انحرافی نداشته و صنعت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. دوربین‌های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند و بازرسان آژانس در نظارت‌های خود تایید کرده‌اند تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران رخ نداده است. با این تفاسیر آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم‌ها و فشارها را بر ایران اعمال می‌کند؟

وی در پاسخ به سردبیر مجله نیوزویک درباره آینده روابط منطقه‌ای ایران با کشورهایی همچون عربستان، مصر، اردن و امارات، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به عربستان و امارات سیاست همسایگی است. سیاست دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه است. بنای ارتباط با تمامی کشورهای همسایه را داریم. اگر اخلالی در برخی موارد وجود داشته به علت دخالت بیگانگان بوده است.

آقای رئیسی افزود: اگر آمریکا دست از دخالت در کشورهای منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد و به امور داخلی خود بپردازد قطعا وضعیت کشورها و ارتباط آنها بیش از گذشته حسنه خواهد شد و ارتقا خواهد یافت. دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچوجه امنیت‌ساز نیست.

وی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها به‌دنبال حل واقعی مسئله فلسطین هستند، پس از 70 سال اشغالگری، کودک‌کشی و ویرانگری رژیم صهیونسیتی به دمکراسی روی بیاورند و حق تعیین سرنوشت را به ملت فلسطین واگذار کنند، افزود: مراجعه به آرای عمومی ملت فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی ساکن فلسطین برای تعیین سرنوشت این کشور که اولین بار از سوی رهبری فرزانه انقلاب اسلامی مطرح شد، حتما به اشغالگری و ظلم به مردم فلسطین پایان خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری و تحریم ایران بنا به اذعان مقامات آمریکایی، تصریح کرد: پیشنهاد من به شما مدیران رسانه‌های آمریکایی آن است که از مقامات خود بخواهید در اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران تجدید نظر کنند، چرا که ملت ایران اراده کرده بر مشکلات خود فایق آید و تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.

وی طرح مسائلی نظیر حجاب، حقوق بشر و فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا و غرب را صرفا بهانه‌هایی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته میلادی بیش از هزار نفر از مردم آمریکا توسط نیروهای پلیس این کشور کشته شده‌اند و در همین روزهای اخیر خانم بارداری صرفا به خاطر ظن سرقت توسط پلیس آمریکا کشته شد، چرا رسانه‌های آمریکایی در برابر این جنایات سکوت می‌کنند؟

وی افزود: چرا سال‌ها تعرض به حقوق رنگین‌پوستان، منع دختران محجبه از تحصیل در فرانسه، وجود صدها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی و 20 سال قتل و کشتار و ویرانگری آمریکا در افغانستان تحت عنوان حقوق بشر از سوی رسانه‌های آمریکایی مورد سوال واقع نمی‌شود؟

آقای رئیسی درباره ادعای فروش سلاح به روسیه توسط ایران در جنگ اوکراین، تصریح کرد: روابط ایران با روسیه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و دفاعی از سال‌ها پیش از جنگ اوکراین آغاز شده و هرگونه تعامل و تبادلی میان دو کشور در زمینه دفاعی نیز مربوط به قبل از جنگ اوکراین است.

وی با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای وساطت میان اوکراین و روسیه و پایان دادن به این جنگ اظهار داشت: آمریکایی‌ها هم به جای دمیدن بر آتش این جنگ برای فروش سلاح بیشتر، در مسیر پایان یافتن آن تلاش کنند.

آقای رئیسی در پایان حقیقت‌جویی و بیان حقایق را از ملزومات کار حرفه‌ای رسانه‌ها بر شمرد و گفت: «در جریان حوادث سال گذشته ایران، ظرف 48 هفته بیش از 136 هزار دروغ در رسانه‌ها علیه ایران تولید شد که با هیچ معیاری قابل توجیه نیست.»

نظر شما