شناسهٔ خبر: 62453084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:

شهرداری تهران تا پایان سال بیش از مبلغ مصوب شورا درآمد خواهد داشت

صاحب‌خبر -
 
 
 
رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: آماری که در تحقق بودجه داریم، نشان می‌دهد شهرداری تهران تا پایان سال بیش از مبلغ مصوب شورا، درآمد خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری شهر، محمد آخوندی در نشست خبری با موضوع عملکرد دو ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه این کمیسیون نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری تهران است، اظهار داشت: این نظارت شئون مختلفی دارد و آنچه که مدنظر ما بوده به معنای مچ‌گیری نیست؛ چراکه اصولا شهرداری و شورا را جدا از هم نمی‌دانیم و اعتقاد داریم در کنار هم مسئولیت شهر را بر عهده ‌دارند.
آخوندی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حسابرسی‌ها انجام نشده بود، خاطرنشان کرد: کارگروه حسابرسی در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل و برنامه‌ریزی انجام شد تا عقب‌ماندگی اصلاح شود؛ در همین راستا با تمام حسابرسان جلساتی را برگزار و موارد را بررسی کردیم که در نهایت گزارش‌های سال ۹۶ تا ۹۹ تهیه و در صحن شورا قرائت شد و قولی که مبنی بر بروزرسانی گزارش‌های حسابرسی مطرح کردیم، عملیاتی شد. گزارش‌ها سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز تهیه شده و در حال قرائت در صحن است و امیدواریم تا پایان سال تمام گزارش‌های سال ۱۴۰۱ قرائت شود و به نتیجه برسد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه نقدینگی ممکن است هزینه‌ها در سیستم ثبت نشده باشد، افزود: آماری که در تحقق بودجه داریم، نشان می‌دهد شهرداری تهران تا پایان سال بیش از مبلغ مصوب شورا، درآمد خواهد داشت؛ چراکه تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد محقق شده و عدد مناسبی برای ۶ ماه نخست است.
آخوندی با بیان اینکه تخفیف عوارض بر اساس الزامات صورت گرفت، یادآور شد: در دوره قبلی قوانینی وضع شد که کار مردم را قفل کرد؛ به دنبال گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی، تخفیف‌هایی در یک مقطع لحاظ شد و هشت هزار میلیارد تومان از ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری از محل این تخفیف‌ها حاصل شد.

نظر شما