شناسهٔ خبر: 62441762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا:

نظارت شورا بر شهرداری به معنای مچ‌گیری نیست

صاحب‌خبر -
نظارت شورا بر شهرداری به معنای مچ‌گیری نیست
خبرگزاری آریا - محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: آنچه تحت عنوان نظارت که مدنظر ما بوده به معنای مچ‌گیری نیست؛ چراکه اصولاً شهرداری و شورا را جدا از هم نمی‌دانیم و اعتقاد داریم که در کنار هم مسئولیت شهر را بر عهده دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد آخوندی در نشست خبری با موضوع عملکرد دو ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه این کمیسیون نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری تهران است، اظهار کرد: این نظارت شئون مختلفی دارد و آنچه که مدنظر ما بوده به معنای مچ گیری نیست؛ چراکه اصولا شهرداری و شورا را جدا از هم نمی دانیم و اعتقاد داریم در کنار هم مسئولیت شهر را بر عهده دارند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه این نظارت به معنای کمک برای حل مشکلات است، یادآور شد: نظارت به معنای داد و فریاد کردن و تنها معترض و منتقد بودن نیست.
وی همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در این دوره از بدو ورود با آن روبه رو شدیم، نظارت بر عملکرد مالی و به دنبال آن حسابرسی از مجموعه‌های زیر نظر شهرداری بود که باید به صورت سالیانه این مجموعه‌ها مورد حسابرسی قرار می‌گرفتند.
آخوندی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حسابرسی‌ها انجام نشده بود، خاطرنشان کرد: کارگروه حسابرسی در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل و برنامه ریزی انجام شد تا عقب ماندگی اصلاح شود؛ در همین راستا با تمام حسابرسان جلساتی را برگزار و موارد را بررسی کردیم که در نهایت گزارشات سال 96 تا 99 تهیه و در صحن شورا قرائت شد و قولی که مبنی بر بروزرسانی گزارشات حسابرسی مطرح کردیم، عملیاتی شد.
وی اضافه کرد: گزارشات سال 1400 و 1401 نیز تهیه شده و در حال قرائت در صحن است و امیدواریم تا پایان سال تمام گزارشات سال 1401 قرائت شود و به نتیجه برسد.
ادامه دارد...

نظر شما