شناسهٔ خبر: 6241921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

تماس طاهری و قنبرپور با هافبک 18 ساله تیم ملی

عزت اللهی: اروپا نشد پرسپولیس!

صاحب‌خبر -



پرسپولیس بعد از جدایی محمد نوری، تمام انرژی‌اش را گذاشته تا یک هافبک میانی طراز اول جذب کند. هافبکی که بیاید و وظیفه بازیسازی را به عهده بگیرد. حالا چه بهتر که این هافبک، اسم و رسم دار باشد و البته ملی‌پوش. به همین دلیل پرسپولیس ابتدا سراغ محسن مسلمان رفت. هافبک چپ پایی که فصل قبل را با ذوب‌آهن و فولاد سپری کرد اما برای فصل جدید هنوز تصمیم نگرفته بود. مسلمان و پرسپولیس خیلی زود پای میز مذاکره نشستند و البته به توافق رسیدند. آنچه مانع امضای قرارداد شد، رضایتنامه مسلمان بود که باید از سوی باشگاه ذوب‌آهن صادر می‌شد. ذوبی‌ها برای آزاد کردن مسلمان شرط و شروطی گذاشتند تا امتیازی از پرسپولیس بگیرند. یا پول نقد یا یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم!
پرسپولیس اما کوتاه نیامد چون پولی در چنته نداشت تا برای رضایتنامه مسلمان هزینه کند. پس سراغ گزینه‌ای دیگر رفت. گزینه‌ای که آزاد باشد و مشکلی از بابت رضایتنامه تهدیدش نکند. سعید عزت اللهی نزدیک‌ترین انتخاب بود. هافبک 18 ساله اتلتیکومادرید که قرارداد یک ساله‌اش با این تیم به پایان رسیده است. تماس‌ها برقرار شد. ابتدا از سوی طاهری و بعد مصطفی قنبرپور. عزت اللهی در این مورد می‌گوید: «از حدود دو روز قبل از طرف باشگاه پر‌سپولیس با من تماس گرفتند و درخواست برگزاری جلسه‌ حضوری برای مذاکره را داشتند. برانکو از باشگاه خواسته است که من را جذب کنند اما هنوز که مذاکره‌ای صورت نگرفته. من هم اکنون در انزلی به سر می‌برم و منتظرم تا اوایل هفته‌ آینده تکلیف پیشنهادهای خارجی‌ام مشخص ‌شود.»
حضور عزت اللهی در پرسپولیس منوط به عدم توافق با باشگاه‌های خارجی است. ختافه اسپانیا و چند باشگاه روسی و ترکیه‌ای که هافبک 18 ساله تیم ملی را هدف قرار داده‌اند تا جذبش کنند. عزت‌اللهی درباره پیشنهادهای خارجی‌اش می‌گوید: «مذاکرات با باشگاه ختافه انجام شده و قرار است که آنها یکسری امکانات را در اختیار من قرار بدهند. امکاناتی مثل خانه و خورد و خوراک که باید از سوی آنها تامین شود. در حال بررسی شرایط این باشگاه هستم و در صورت فراهم شدن مسائل در نظر گرفته شده تا اوایل هفته‌ آینده تکلیفم را با این تیم مشخص می‌کنم. البته چند پیشنهاد دیگر از تیم‌های باشگاهی روسیه و ترکیه نیز ارائه شده است که همانند پیشنهاد ختافه جدی هستند. به‌ هر‌ حال تا اوایل هفته‌ آینده تکلیف مذاکره‌ام با باشگاه‌های خارجی مشخص خواهد شد.»
عزت اللهی که در نوجوانی به فوتبال اروپا رسیده، هدف خود را ادامه حضور در لیگ‌های معتبر ترسیم کرده است. او با توجه به سن و سالی که دارد علاقه‌مند است تا ابتدا بخت خود را برای امضای قرارداد با تیم‌های اروپایی بسنجد و بعد گزینه‌های ایرانی را بررسی کند.
خودش هم چنین نظری دارد: «من تا اوایل هفته‌ آینده در انزلی هستم و پس از آن تکلیف پیشنهادهای خارجی‌ام مشخص خواهد شد. در صورتی که با آنها به توافق نرسم با پر‌سپولیس وارد مذاکره می‌شوم. فکر می‌کنم درصدش پایین است که اروپا نروم. اگر نرفتم سعی می‌کنم بهترین انتخاب ممکن را انجام بدهم.»
 

نظر شما