شناسهٔ خبر: 62400845 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه شهر گرگان:

زندگی خود را با سیره و منش امام رضا (ع) همرنگ کنیم

امام جمعه شهر گرگان، گفت: ضروری است زندگی خودمان را با سیره، منش و اخلاق امام رضا (ع) همرنگ کنیم.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در خطبه های نماز جمعه امروز مصلای وحدت شهر گرگان با تسلیت سالروز شهادت علی بن موسی الرضا (ع)، اظهار کرد: اگر زیارت امام رضا (ع) ثواب دارد هدف زیارت این است که خودمان را در ترازوی آنها قرار دهیم، روز قیامت میزان در حق است و بیشتر با اهل بیت آشنایی و معرفت پیدا کنیم.
 
به گفته وی؛ لازم است از ایمان، اعتقادات و رفتار اهل بیت علیهم السلام درس گرفته و با آنها همرنگ و مأنوس شویم.
 
امام جمعه شهر گرگان با عنوان اینکه سعی کنیم خودمان را با اخلاق و کردار انبیا و اهل بیت علیهم السلام تطبیق دهیم، تصریح کرد: فرعون و سایر طاغوتیان خودشان را برتر از بقیه مردم و تافته جدا بافته از آنها می دانستند که این نوع صفات زشت انسان را جهنمی می کند.
 
وی افزود: در مقابل گروه طاغوت، انبیای الهی خودشان را از مردم دانسته و تافته جدا بافته از آنها نمی دانستند.
 
به گفته وی؛ پیامبران اولوالعزم و سایر انبیاء الهی از بین مردم برای هدایت و ارشاد آنها به پا خواستند.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به جنایات بنی عباس در حق مردم و اهل بیت علیهم السلام، اظهار کرد: جنایات بنی عباس آنقدر شدید بود که برخی ظلم بنی امیه را بر آن ترجیح می دادند.
 
وی ادامه داد: امام رضا (ع) به دستور مامون عباسی که آدم زرنگی بود به خراسان آمد و پیشنهاد ولایتعهدی او را قبول نکرد.
 
به گفته وی؛ مأمون عباسی با برگزاری جلسات، مباحثات و مناظرات سعی داشت تا امام رضا نتواند از عهده مناظرات برآید و آبرویش برود؛ ولی علم و دانش امام رضا آنقدر بالا بود که همه علما و اندیشمندان آن روزگار در مقابل ایشان کم آوردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه آن کسی نزد خداوند گرامی تر است که با تقواتر باشد، گفت: امام رضا (ع) فرمود:«نزد خداوند بهتر از من کسی است که از من باتقواتر باشد».
 
وی افزود: ائمه اطهار اخلاق و کردارهایی داشتند که انسان های امروز کمتر از آنها برخوردار و یا اصلا این اخلاق ها را ندارند.
 
به گفته وی؛ لازم است سیره ائمه به صورت کتاب درآمده و در معرض مطالعه مردم قرار گیرد.
 
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امروز باید با معرفی امامان و حقایق آنها ارزش های دینی و الهی را به گوش جهانیان برسانیم، گفت: امروز همانگونه که ما مسلمانان به سیره و سنت اهل بیت علیهم السلام نیاز داریم مردمان کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و روسیه نیز نیازمند بهره گیری از سیره، اخلاق و کردار بزرگان دینی هستند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما