یک ویدیوی وایرال شده در تیک تاک نشان می دهد سون هیونگ مین، فوق ستاره تیم تاتنهام، از گرفتن گوشی آیفون یکی از طرفدارانش در دست برای گرفتن عکس سلفی خودداری میکند. ظاهرا این ممنوعیت به قرارداد حمایت مالی او با سامسونگ مرتبط است.
در این ویدیو یکی از طرفداران از او می خواهد که موبایل خود را به سون بدهد تا با هم سلفی بگیرند ولی وقتی سون متوجه می شود گوشی او آیفون است، از طرفدار خود عذرخواهی کرده و از گرفتن گوشی امتناع می کند.
سپس این ویدیو نشان میدهد که طرفدار دیگری از سون می خواهد که با گوشی سامسونگ او عکس بگیرند و سون هیونگ مین با خوشحالی از گرفتن گوشی طرفدار استقبال کرده و با او عکس می گیرد.
ظاهرا بر اساس قرارداد سون هیونگ مین با سامسونگ، سون نمی تواند گوشی های متعلق به طرفداران که از برندهای رقیب است را در دست بگیرد. قرارداد او به این معنی است که طرفدارانی که گوشی سامسونگ ندارند، در صورت برخورد با ستاره تاتنهام، خودشان باید سلفی بگیرند. این اولین موردی نیست که یک تولید کننده تلفن همراه به خصوص در مورد استفاده از محصولات خود در رسانه ها، حساس بوده است.
ریان جانسون، کارگردان Knives Out فاش کرده بود که اپل تنها زمانی اجازه استفاده از آیفونها را در فیلمها میدهد که افراد شرور از آنها استفاده نکنند. در دستورالعملهایی درباره نحوه نمایش محصولات اپل که توسط توسعهدهندگانی که یک برنامه یا لوازم جانبی آن را تبلیغ میکنند، اپل میگوید که محصول باید «فقط در بهترین نور، به شیوهای یا در زمینهای نشان داده شود که بر روی محصولات اپل و شرکت اپل منعکس شود».
اپل در حصول اطمینان از اینکه محصولاتش در هنگام استفاده توسط شخصیت های فیلم و تلویزیون در بهترین نور ممکن دیده می شوند، تنها نیست همه برندها شرایطی برای استفاده و دیده شدن در رسانه ها و فیلم ها دارند. برخی از برندها نمی خواهند با شخصیت بد داستان در ارتباط باشند.
سون از زمانی که با سامسونگ قراداد بسته است، به طور مرتب محصولات آنها را در حساب اینستاگرام خود تبلیغ می کرد. او برای تبدیل شدن به سفیر محصولات سامسونگ، تا حدی به دلیل جایگاهش به عنوان بزرگترین ستاره ورزشی در کره جنوبی، بسیار مورد توجه شرکت ها است.
او همچنین با برندهایی مانند Calvin Klein، Burberry، Gatorade و شرکت بیمه AIA Singapore قرارداد دارد.