شناسهٔ خبر: 62354964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

موج ریزش ادامه دار قیمت سکه در عصر سه شنبه | سقوط سنگین قیمت سکه در آخرین روزهای ماه صفر

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

صاحب‌خبر -

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

نیم‌سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۱۵میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

ربع سکه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان اعلام شد.

امروز بهای هر اُنس طلا نیز در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۱۳ دلار است./ایرنا

پیش بینی قیمت طلا و سکه 21 شهریور 1402 / طلا از رشد بازارها جا ماند

امروز قیمت طلا و سکه برخلاف رشد محدود فاکتورهای اثرگذار بر این بازار، کاهشی شد. کارشناسان اقتصادی اثر رکود تقاضا را قوی‌تر از تاثیر قیمت دلار و افزایش قیمت انس جهانی طلا دانستند.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته نوسانات محدود کاهشی را پشت سر گذاشته است. به اعتقاد فعالان بازار فلز زرد،‌ تقاضا در بازار به حداقل خود رسیده و معاملات آن نیز اسیر شرایط رکودی شده است. با وجود اینکه کاهش‌ قیمت دو روز گذشته در بازار طلا و سکه محدود بود اما توانست قیمت سکه امامی را به کانال ۲۷ میلیونی برگرداند و سکه بهار را نیز از نیمه کانال ۲۵ میلیونی به پایین بکشد.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با افزایش نزدیک به ۱۰ دلاری با قیمت ۱۹۲۸ دلار در حال معامله است.

انس جهانی، بازار داخلی را تکان می‌دهد؟

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص روند قیمت طلا و سکه در روزهای باقیمانده از ماه صفر به تجارت‌نیوز گفت: «به نظر می‌رسد تا پایان ماه صفر که مصادف شده با روزهای پایانی شهریور، نوسان افزایشی یا کاهشی محسوسی در قیمت طلا و سکه نداشته باشیم.»

وی افزود: «تغییرات قیمتی در روزهای باقیمانده از پایان تابستان در بازار فلز زرد، در نهایت قیمت‌های فعلی با نوسان یک تا سه درصدی است.»

بذرافشان با اشاره به نوسانات انس جهانی طلا، بازار ارز و عرضه و تقاضا خاطرنشان کرد: «باید دید در نیمه دوم سال و ماه ربیع‌الاول، آیا رونق به صنعت طلا بازمی‌گردد و شرایط رکودی فعلی تغییر می‌کند یا خیر.»

وی به پیش‌بینی تحلیلگران اقتصادی مبنی بر افزایش قیمت انس جهانی طلا اشاره کرد و افزود: «تحلیلگران فنی معتقدند تا سال میلادی جدید و ژانویه، انس جهانی طلا به دو هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید. اگر این اتفاق بیفتد، به طور قطع بازارهای داخلی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و افزایش قیمت خواهیم داشت.»

فریز ۱۰ روزه قیمت سکه گرمی

امروز ۲۰ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۴۱ هزار تومانی به قیمت ۲۷ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار ۱۱۵ هزار تومان افت قیمت داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع‌ سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

بیش از یک هفته است که سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون تومان در حال معامله است.

حباب سکه بهار ۲ میلیونی شد

در روز جاری قیمت طلا میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال ۱۸ عیار با افت هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش دو هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید.طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۱۴ هزار تومان رسید.

در بیستمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. حباب سکه بهار با ۲۳۴ هزار تومان کاهش بیشترین مقدار افت حباب را در قطعات سکه داشت و به کانال دو میلیونی برگشت. امروز حباب سکه امامی ۱۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۷۱ هزار تومان، ربع سکه ۸۵ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷ هزار تومان کاهش داشتند.

 حباب سکه در حال ترکیدن است

در جریان معاملات امروز بازار ارز و طلا، قیمت انواع سکه کاهش یافت.

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس با کاهش ۱۰ ریالی، ۴۱ هزار و ۲۸۲ تومان و در بخش حواله‌ ۳۷ هزار و ۵۲۹ تومان کشف قیمت شد‌.

دلار امروز در ‌‌صرافی‌ها در زمان تنظیم گزارش، به قیمت ۴۰ هزار و ۸۸۷ تومان خریداری و با نرخ ۴۱ هزار و ۲۸۱ تومان فروخته شد. ‌

امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۴ هزار و ۳۴۷ تومان معامله شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد‌،‌ دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۴۸هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. قیمت دلار در بازار غیررسمی نسبت به روز گذشته افت ۲۰۰ تومانی داشته است.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا

سکه ‌طرح قدیم‌ در بازار امروز‌ با افت ۱۸۵ هزار تومانی به نرخ ۲۵ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان دادوستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۱۰ هزار تومانی نیز به قیمت ۲۷ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار امروز با کاهش ۵۰ هزار تومانی به نرخ ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی به نرخ ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. ‌بررسی بازار سکه نشان می دهد، کاهش قیمت در این بازار منجر به خالی شدن حباب سکه شده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان در هر گرم داد و ستد شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار، ۱۰ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز در بازار جهانی‌ با کاهش ۳۷ صدم درصد، ۱۹۱۵ دلار معامله شد./فارس

نظر شما