شناسهٔ خبر: 62353971 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ثبات قیمت نفت برنت بر بالا 90 دلار

صاحب‌خبر -

شفقنا- در روز سه‌شنبه، قیمت‌های آتی نفت برنت بالای 90 دلار در هر بشکه باقی ماند و بازار جهانی به شدت به نشانه‌های اقتصاد کلان توجه داشت. این متغیرها ممکن است افزایش احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده و اروپا را روشن کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از اینوستینگ، بهای معاملات آتی نفت برنت در نوامبر با 22 سنت افزایش به 90.86 دلار در هر بشکه رسید. همزمان، قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت اکتبر در ایالات متحده با 29 سنت افزایش به 87.58 دلار رسید.

نفت خام برنت در هفته گذشته برای اولین بار در نزدیک به 10 ماه گذشته به 90 دلار در هر بشکه رسید. تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای حفظ محدودیت عرضه داوطلبانه 1.3 میلیون بشکه در روز تا پایان سال باعث این افزایش شد.

به گفته  تحلیلگر بازار CMC، معامله گران در حال حاضر بر روی داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه اوت متمرکز شده اند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. این داده ها می تواند بر تعدیل نرخ بهره در آینده در ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان و بزرگترین مصرف کننده نفت تأثیر بگذارد.

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست سیاست آتی خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، دیدگاه ها در مورد احتمال افزایش یا توقف نرخ در ماه نوامبر متفاوت است. تنگ اظهار داشت که چشم انداز میان مدت نفت همچنان روشن است. این اطمینان با داده‌های اقتصادی تشویق‌کننده چین و کاهش تولید اوپک پلاس پشتیبانی می‌شود که به طور قابل توجهی مسیر صعودی بازار را هدایت می‌کند.

یکی دیگر از رویدادهای کلیدی از دید فعالان بازار نفت، اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره است. کمیسیون اروپا پیش‌بینی رشد منطقه یورو را اصلاح کرده و رشد کندتر در سال‌های 2023 و 2024 را پیش‌بینی کرده است.

روز سه شنبه، آمار صنعت در مورد ذخایر نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. بر اساس نشانه های اولیه از نظرسنجی رویترز که در روز دوشنبه انجام شد، هفته منتهی به 8 سپتامبر شاهد کاهش حدود 2 میلیون بشکه ای خواهیم بود.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز این هفته گزارش های ماهانه خود را منتشر خواهند کرد. به دلیل شرایط بد اقتصاد کلان، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی رشد تقاضای نفت برای سال 2024 را به 1 میلیون بشکه در روز کاهش داد. از سوی دیگر، اوپک در گزارش آگوست خود پیش بینی رشد تقاضای 2.25 میلیون بشکه در روز برای سال 2024 را حفظ کرد.

می توانید این خبر را در اینوستینگ مشاهده کنید.

نظر شما