شناسهٔ خبر: 62317742 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

واکنش فدراسیون به توهین نژادی علیه طارمی

فدراسیون فوتبال ایران با انتشار بیانیه‌ای صحبت‌های نژادپرستانه مطرح شده علیه مهدی طارمی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

 مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو که در تابستان امسال تا آستانه یک انتقال بزرگ هم رفت، اما در نهایت در پرتغال ماند، اتفاقات عجیبی را در شروع لیگ تجربه می‌کند و با اظهارات تند نژادپرستانه مواجه شده است.

کارلوس خاویر، اسطوره باشگاه اسپورتینگ، با انتقادی بسیار تند از مهدی سوژه شد. انتقاد او به ماجرای پرحاشیه دیدار پورتو و آروکا برمی‌گردد. خاویر به طارمی توهینی نژادپرستانه کرده و سپس گفته بود او وقتی به پرتغال آمد شنا بلد نبود، ولی حالا شیرجه زدن را خوب یاد گرفته است.

حالا فدراسیون فوتبال نیز این صحبت‌ها را محکوم کرده و در بیانیه‌ای نوشت: "در پی اظهارات سخیف کارلوس خاویر، بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون، علیه مهدی طارمی، بازیکن ایرانی تیم پورتو، فدراسیون فوتبال و اعضای تیم ملی فوتبال ایران، اظهارات نژادپرستانه را محکوم کردند.

تعجب‌آور و مایه تأسف است که این اظهارات نژادپرستانه علیه یک بازیکن متعهد و وفادار بیان شده است، آن هم از سوی فردی که خود عضوی از خانواده جهانی فوتبال است. اعضای تیم ملی ایران این اظهارات شرم‌آور را محکوم و تاکید می‌کند زبان جهانی فوتبال زبان مهربانی است و قطعا همان‌طور که ادبیات سخیف و ناپسند استفاده شده در کلام این بازیکن سابق فوتبال علیه طارمی با واکنش منفی در این کشور روبه‌رو شده، این اظهارات از سوی تمامی اعضای خانواده بزرگ و بین‌المللی فوتبال در سرتاسر جهان نیز رد می‌شود. "

نظر شما