شناسهٔ خبر: 62280252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاریس مدال خود را از محمود عباس پس گرفت

شهردار پاریس اعلام کرد مدال افتخاری را که در سال ۲۰۱۵ به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعطا کرده بود، پس از اظهارات یهودی ستیزانه اخیر وی در مورد هولوکاست، پس گرفت.

صاحب‌خبر -

پاریس مدال خود را از محمود عباس پس گرفتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شهردار پاریس اعلام کرد مدال افتخاری را که در سال ۲۰۱۵ به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعطا کرده بود، پس از اظهارات یهودی ستیزانه اخیر وی در مورد هولوکاست، پس گرفت.
به نوشته پاسگاه خبری سما، هیدا لگو در نامه‌ای سرگشاده به محمود عباس در شبکه‌های اجتماعی نوشت که پس از اظهارات او تصمیم به پس گرفتن مدال گرفته است، هیدالگو گفت:محمود عباس در اظهارات خود ازعلاقه آشکار خود به انکار هولوکاست سخن گفته است، که در آن جوامع یهودی در اروپا قربانیان رژیم نازی شده بودند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تازگی در سخنانی گفته است یهودیان اشکنازی از اروپا می‌آیند، نه خاورمیانه، و در جریان هولوکاست به دلیل نفرتی که از آن‌ها به خاطر نقش تاریخی شان وجود داشت، کشته شدند.
هیدالگو نوشت: اظهارات محمود عباس بر خلاف ارزش‌های جهانی و حقیقت تاریخی هولوکاست است و بنابراین، او نمی‌تواند بالاترین افتخاری را که پاریس اعطا می‌کند، داشته باشد.
وی افزود من اظهارات شما را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم. هیچ موضوعی وجود ندارد که رد و تحریف را توجیه کند. همانطور که می‌دانید هولوکاست بخشی از تاریخ پاریس است.
او ادامه داد در شهر ما، در طول جنگ جهانی دوم، ده‌ها هزار کودک، زن و مرد پیرو دین یهود جمع‌آوری، تبعید و در اردوگاه‌های مرگ نابود شدند.
با این حال، هیدالگو تاکید کرد که پاریس شریک بیت لحم، اریحا و جنین باقی خواهد ماند و همکاری بین پایتخت فرانسه و شهر‌های فلسطین که به روند صلح در خاورمیانه کمک می‌کند ادامه خواهد یافت.
روز پنجشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اظهارات رئیس جمهور عباس را محکوم کرد و آن‌ها را نشانه یهودستیزی دانست و از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که از آن‌ها عذرخواهی کند و اتحادیه اروپا نیز موضع مشابهی را ابراز کرد.
اظهارات رئیس جمهور عباس در جریان سخنرانی در شورای انقلابی جنبش فتح در رام الله، پیش از عزیمت وی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان شد.
ریاست‌جمهوری فلسطین به این انتقادات پاسخ داد و توضیح داد که رئیس‌جمهور عباس از نوشته‌های مورخان و نویسندگان از جمله یهودیان و آمریکایی‌ها نقل می‌کند.
ریاست‌جمهوری فلسطین از طریق نبیل ابوردینه، سخنگوی خود، تاکید کرد که آنچه عباس اظهارکرده به‌هیچ‌وجه نفی هولوکاست تلقی نمی‌شود و در این زمینه کمپینی را که به دنبال این نقل‌قول‌ها علیه او راه‌اندازی شده است، محکوم کرد.

نظر شما