شناسهٔ خبر: 62270349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

چندین مورد محرومیت دیگر برای دانشجویان و استادان

صاحب‌خبر -

کانال شوراهای صنفی دانشگاه ها نوشت:

#اهورا_همت‌افزا دانشجوی کارشناسی کامپیوتر دانشگاه باهنر کرمان، بصورت غیرقانونی و بدون حکم انضباطی، از ورود به دانشگاه منع شده و همچنین ترم تحصیلی گذشته ایشان حذف شده‌است.

این دانشجو در تاریخ ۲۸ آبان با حکم بدوی چهارترم تعلیق مواجه شد که کمی بعدتر با تهدید دانشگاه و امضای تعهدنامه، مورد عفو قرار گرفت. اما در خرداد ۱۴۰۲، طی تماس کمیته انضباطی، این دانشجو فراخوانده می‌شود. در جریان ارجاعش به دانشگاه، حراست کارت دانشجویی وی را جلب کرده و‌ به او می‌گوید که ممنوع‌الورود و‌ اخراج است. کمی بعدتر و یک هفته مانده به آغاز امتحانات، ترم این دانشجو از سامانه آموزش حذف می‌شود! بدون هیچ توضیح و ابلاغ حکمی. گفتنی است این دانشجو تازه یک ماه بعدتر و پس از اتمام ترم، توسط کمیته انضباطی احضار می‌شود. همچنین حراست در پاسخ به پیگیری‌های ایشان، وی را تهدید به بازداشت کرده است.

با گذشت دو ماه این دانشجو بدون ابلاغ هیچ حکم‌ ‌و اتهام مشخصی، از ورود به دانشگاه منع شده است و انتخاب‌واحد ایشان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

قطع همکاری بلافاصله پس از تمام شدن مرخصی زایمان

دکتر #سارا_ملکان استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر، پس از اتمام دوران مرخصی زایمان خود با نامه‌ی قطع همکاری مواجه شد. این استاد که پس پایان مرخصی به دانشگاه برای دریافت برنامه‌ی درسی مراجعه کرده، نامه‌ی قطع همکار دریافت کرد.

لازم به ذکر است این استاد منتقد فضای مدیریتی و امنیتی‌سازی دانشگاه امیرکبیر بود.

تشدید حکم بدلیل اجتناب از امضای تعهدنامه

#محمد‌حسین_شعائی، دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با حکم کمیته تجدیدنظر دانشگاه به ۲ ترم منع موقت از تحصیل محکوم شد.

گفتنی است حکم تجدیدنظر این دانشجو در تاریخ ۱۰ خرداد صادر شده بود اما دانشگاه در اقدامی عجیب، حکم را بصورت رسمی ابلاغ نمی‌کند و از دانشجو میخواهد تا تعهدنامه‌ای کتبی مبنی بر عدم تکرار تخلف را امضا کند. با اجتناب ایشان از امضای این تعهد بی‌مورد و غیرقانونی، حکم تجدید نظر از یک ترم اجرایی و ۱ ترم تعلیقی به ۲ ترم اجرایی تشدید می‌شود که در تاریخ ۱۲ شهریور ابلاغ می گردد.

لازم به ذکر است که جلسه شورای بدوی بدون حضور این دانشجو برگزار و حکم به صورت غیابی صادر شده است.

[ضبط وسایل یک] فعال دانشجویی

#پریسا_صالحی، فعال دانشجویی دانشگاه الزهرا، امروز ۱۴ شهریور در صفحه شخصی خود از [آمدن ماموران] به منزل شخصی‌ و تفتیش آن و ضبط گوشی موبایلش خبر داد.

[…]
#دانشگاه_الزهرا

انتهای پیام

نظر شما