شناسهٔ خبر: 62241843 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار فلزات، طلا و ارز

دلار، طلا و سکه کاهشی شدند (1402/06/14)

همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم امروز روند کاهشی داشت. اما آیا روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. همین کاهش محدود قیمت سبب شد که قیمت طلا و سکه هم نزولی شود.

قیمت هر گرم طلا به دو میلیون و ۳۶۶ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کاهش بسیار محدودی داشت. قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان شد که نسبت به روز قبل کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت.

قیمت سکه بهار آزادی هم با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. اما قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون هیچ تغییری ثابت ماند. قیمت نیم سکه مانند روز گذشته ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماند. قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و سکه گرمی هم با قیمت ۶ میلیون تومان معامله شد.

البته این قیمت‌ها در حالی است که بازار امروز در آستانه تعطیلات اربعین است و معاملات بسیار محدود است. خریداران مصرفی که فعلا در بازار حضور ندارند و خریداران سرمایه‌ای هم فعلا منتظر تعیین روند بازار هستند.

البته برخی از فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ طلا و سکه در این روزها کاهشی است چون به دلیل محرم و تعطیلات پیش رو تقاضا در بازار کم است. اما برخی دیگر از معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه را ارز تعیین می‌کند و نه تقاضای موجود در بازار. این گروه معتقدند که قیمت طلا و ارز پس از اربعین وابسته به قیمت دلار است و هر مسیری که این اسکناس امریکایی طی کند، همان مسیر توسط طلا و سکه هم طی می‌شود.

فعالان بازار معتقدند ثبات قیمت دلار احتمالا تا پایان تابستان ادامه دارد و اکنون زمان مناسبی برای ورود خریداران به بازار است.

زندگینامه کاوه آهنگر زندگینامه کاوه آهنگر

نظر شما