شناسهٔ خبر: 62225409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

بهترین راه‌های کاهش هزینه‌ها در سفر

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

سفر کردن همیشه جذاب است اما مسائلی نیز وجود دارد که ممکن است انجام آن را برای چندین بار به عقب بیندازد. برای مثال یکی از مسائل مهمی که قبل از رفتن به سفر باید به آن توجه کنید تامین بودجه مناسب برای سفر است که با توجه به شرایط کلی جامعه ممکن است برای برخی افراد نگران کننده باشد. علی الخصوص اگر قصد رفتن به یک مسافرت خارجی را داشته باشید تمایل بیشتری برای کم کردن هزینه‌های سفر خواهید داشت. چرا که هزینه‌های دریافت ویزا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و… به اندازه کافی می‌توانند برای مسافران پر خرج و هزینه بر باشند. با این حال شما می‌توانید اقدامات خاصی را انجام دهید که به مقدار زیادی در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی شود و اوقات خوش سفر به دلیل‌عدم مدیریت صحیح مالی خراب نشود. ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از این راهکار‌ها را به شما معرفی کنیم.

۱. در اولین فرصت ممکن بیمه مسافرتی تهیه کنید

اگر قصد دارید برای تعطیلات طولانی به سفر بروید باید یک طرح بیمه مسافرتی خریداری کنید. دانستن این مسئله مهم است که هرچه زودتر برای خرید بیمه مسافرتی اقدام کنید می‌توانید پول بیشتری ذخیره کنید و بهتر است که به محض رزرو هتل بیمه مسافرتی را نیز دریافت کنید. زیرا هزینه بیمه مسافرتی با نزدیک شدن به روز سفر افزایش می‌یابد و اگر شما آن را به موقع تهیه کرده باشید می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌های جاری خود صرفه جویی کنید.

۲. خارج از فصل سفر، سفر کنید

مقاصد زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که در فصول خاصی از سال تعداد گردشگران بیشتری دارند و ازدحام مسافران در آن‌ها بیشتر می‌شود. در این مدت هتل‌ها و خطوط هوایی قیمت‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. بهتر است که سفر به این مناطق را خارج از فصل ازدحام جمعیت برنامه ریزی کنید زیرا نه تنها با این کار بخش زیادی از هزینه‌ها را برایتان کاهش می‌دهید بلکه دچار کلافگی از شلوغ بودن بیش از حد مکان‌های دیدنی نیز نخواهید شد.

۳. برای رزرو هتل و بلیط هواپیما کمی انعطاف‌پذیر باشید

حتما شما نیز متوجه شده‌اید که اغلب، هزینه رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اینترنتی در روزهای خاصی از هفته بسیار ارزان‌تر می‌شود. اگر شما در برنامه ریزی برای سفر خود کمی انعطاف‌پذیر باشید می‌توانید با بررسی و رصد کردن سایت‌های مختلف هزینه رزرو هتل یا تهیه بلیط را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

۴. برای خودتان غذا بپزید

غذا خوردن در زمان مسافرت مسئله‌ای است که بیشتر مردم تمایل زیادی به خرج کردن پول برای آن دارند. اگر در مکانی اقامت دارید که می‌توانید غذای خود را بپزید یا اگر آپارتمانی اجاره کرده‌اید می‌توانید پولتان را پس‌انداز کنید و به جای اینکه بخواهید هر روز از رستوران غذا بگیرید چند وعده‌ای را نیز خودتان آشپزی کنید. حتی اگر نمی‌خواهید وقت خود را صرف آشپزی کنید و می‌خواهید بیرون غذا بخورید حداقل بهتر است از غذا خوردن در رستوران‌هایی که گردشگران به آن‌ها هجوم می‌آورند اجتناب کنید. امتحان کردن غذاهای محلی نه تنها شما را با فرهنگ مکانی که در آن قرار دارید بیشتر آشنا می‌کند بلکه احساس متفاوت و خوبی را نیز به شما منتقل خواهد کرد پس بهتر است این گزینه را نیز گاهی اوقات در سفر امتحان کنید.

5. در انتخاب محل اقامت منعطف عمل کنید

برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز نیازی نیست که حتما در هتل‌های گران قیمت و چند ستاره اقامت داشته باشید. اکثر مقاصد مسافرتی در سراسر جهان دارای اقامتگاه‌هایی هستند که متعلق به افراد محلی است که فضای اضافی در خانه خود را برای چند روز به مسافران اجاره می‌دهند. این مکان‌ها ممکن است تمام امکانات رفاهی دنیا را نداشته باشند اما اغلب بسیار ارزان‌تر از هتل‌ها و مسافرخانه‌ها هستند. همچنین ممکن است در مقایسه با یک اتاق هتل با اندازه متوسط فضای بیشتری را با قیمت بسیار کمتر در اخطار شما قرار دهند.  

۶. حساب چند ارزی داشته باشید

اگر تعداد مسافرت‌های خارجی شما زیاد است و اغلب در مسافرت خارجی هستید بهتر است که حتما یک حساب چند ارزی داشته باشید. با حساب چند ارزی می‌توانید به ارز‌های مختلف همزمان دسترسی پیدا کنید. با انجام این کار شما می‌توانید از هزینه‌های تبدیل ارز در زمانی که خارج از کشور هستید جلوگیری کنید.

۷. از سفر کردن با تورهای غیراستاندارد خودداری کنید

اپراتورهای تورهای متعددی وجود دارند که بسته‌های مسافرتی را ارائه می‌دهند که به طور شگفت‌انگیزی ارزان هستند. با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم که از انتخاب چنین بسته‌های توری اجتناب کنید. زیرا این کاهش قیمت ممکن است کیفیت تور را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که در این صورت ارزش هزینه کردن نخواهد داشت.

۸. سبک سفر کنید

اگر می‌خواهید در فرودگاه مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار نشوید از بردن بار اضافه در سفر خودداری کنید. برای اینکه چمدانتان سنگین نشود کافی است که وسایل اضافه و غیر ضروری را از لیست لوازم سفر حذف کنید. سبک سفر کردن چه برای مسافرت با هواپیما و چه با خرید بلیط قطار آنلاین بسیار کمک‌کننده است.

۹. گروهی سفر کنید

بدون شک هزینه سفرهای فردی از سفرهای گروهی همیشه بیشتر خواهد بود. اگر به جای تنهایی سفر کردن با تعدادی از دوستان خود به سفر بروید نه تنها بیشتر به شما خوش می‌گذرد بلکه می‌توانید در بسیاری از هزینه‌ها نیز صرفه جویی کنید. برای مثال شما می‌توانید با تقسیم کردن هزینه‌های محل اقامت و خریدن مواد غذایی به صورت عمده هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید.

سخن آخر

مسافرت، تفریح، طبیعت گردی و… جزء مواردی هستند که برای داشتن یک زندگی با کیفیت همیشه به مردم توصیه می‌شوند. هرچه قدر هم که تمام امکانات زندگی برای افراد فراهم باشد و بهترین وسایل تفریح را نیز در دست داشته باشند باز هم هیچ چیز مانند سفر کردن و مشاهده مناظر ناشناخته نمی‌تواند روح انسان را تازه کند و خستگی را از تنش به در کند. همانطور که در ابتدای مقاله نیز مطرح شد گاهی اوقات سفر کردن به دلیل مواجه شدن با چالش‌های مالی به تعویق می‌افتد. با راهکار‌های ارائه شده در این مقاله شما می‌توانید مدیریت هزینه بهتری در مسافرت داشته باشید و اینگونه تعداد سفر‌های خود را نیز با حفظ کیفیت افزایش دهید.

نظر شما