شناسهٔ خبر: 62221607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واگذاری یک‌هزار نشان استاندارد حلال به محصولات تولیدی و خدماتی

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نشان حلال به تسهیل تجارت خارجی کمک می‌کند گفت: در این راستا بیش از یک‌هزار نشان استاندارد حلال برای محصولات تولیدی و خدماتی واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احسان ساده ظهر امروز در آیین معرفی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر به ظرفیت‌های این استان پرداخت و اظهار داشت: استان بوشهر در بخش‌های تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و حوزه شیلات از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

وی همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در راستای مأموریت استاندارد را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: همدلی و همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای فعالیت‌های استاندارد ستودنی است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد مأموریت این مجموعه در بخش‌های مختلف را برشمرد و بیان کرد: سازمان استاندارد ضمن نظارت بر حسن اجرا طرح‌ها در هدایت تولید با کیفیت محصولات نقش مهمی دارد.

ساده، نظارت بر محصولات وارداتی و صادراتی را از دیگر مأموریت‌های استاندارد اعلام و تصریح کرد: صدور نشان کالاهای تولیدی صادراتی و وارداتی و تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار از دیگر مأموریت‌های سازمان استاندارد است.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع تحقیقات استاندارد در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در حوزه آزمایشگاه همکار استاندارد از ظرفیت مهمی برخوردار است که راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع تحقیقات استاندارد در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به صیانت و حمایت از تولید و تسهیل تجارت گفت: تجارت محصولات حلال مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد و در این راستا تاکنون یک‌هزار نشان حلال به بخش‌های مختلف در کشور واگذار شده است.

ساده اضافه کرد: نشان حلال به بخش‌های مختلف خدمات، گردشگری، حوزه تجارت و دیگر عرصه‌ها واگذار می‌شود که تا پایان امسال نشان حلال به چند برابری فعلی افزایش می‌یابد.

وی با معرفی محسن مشتاقی به‌عنوان سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر از خدمات مصطفی رامشی قدردانی کرد.

میگو، گوجه فرنگی و خرما محصولات استراتژیک استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز جایگاه استاندارد در جامعه در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از بخش خصوصی و فراهم شدن خدمات لازم تسهیل‌گری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

علی باستین رعایت استاندارد در توسعه و پیشرفت جامعه را مهم دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ استاندارد در بخش‌های تولید محصولات، فرآوری، بسته‌بندی، خدمات و دیگر بخش‌ها الزامی و اجباری است.

وی مهمترین نقطه اعتمادسازی برای مصرف یک کالا و خدمات را رعایت استاندارد دانست و تصریح کرد: کیفیت، ایمنی و سلامت از محورهای مهم تولید محسوب می‌شود و تضمین کننده محصول و خدمات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با بیان اینکه توجه به استاندارد تنها مختص اداره کل استاندارد نیست و همه دستگاه‌ها باید نقش‌آفرینی کنند افزود: استان بوشهر در عرصه صادرات و تولید نقش مهمی دارد و میگو، گوجه فرنگی و خرما در بخش مصرف و صادرات از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر است.

باستین با اشاره به صادرات این محصولات به کشورهای مختلف تصریح کرد: رعایت استاندارد در تولید و فرآوری این محصولات یک الزام ضروری و اجباری است و همه دستگاه‌ها باید در ارتقا استانداردهای آن همکاری و مشارکت کنند.

وی صادرات خدمات فنی و مهندسی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر قابلیت مهمی در زمینه آزمایشگاه همکار استاندارد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بر تدوین استاندارد محصولات استراتژیک استان تأکید کرد و گفت: باید در تدوین استاندارد محصولات استان در زمینه تولید، فرآوری، عمل‌آوری اقدام شود.

وی با قدردانی از خدمات رامشی برای مشتاقی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

خدمت سپاه به دستگاه‌های مختلف در قالب اقشار 21 گانه

معاون هماهنگ کننده سپاه استان بوشهر، نیز یکی از راهبردهای مهم سپاه استان را هم‌افزایی و همکاری برای پیشرفت و توسعه اهداف دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران در همه دولت‌ها نقش ویژه‌ای در همکاری و تعامل داشته‌اند و موضوعات مختلف پیگیری کرده‌اند.

سرهنگ علی غضنفری  حفاظت از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی را یکی دیگر از مأموریت‌ها دانست و تصریح کرد: سپاه پاسداران در عرصه جنگ نرم، سخت و نیمه سخت دارای کارنامه درخشانی است و در عرصه اقتصادی، سازندگی و محرومیت‌زدایی هم نقش‌آفرینی کرده است.

وی خدمات جهادی و انقلابی را یکی از رویکردهای دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: سپاه در اقشار 21 گانه خدمات لازم به بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف ارائه می‌کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان بوشهر، بر خدمات‌رسانی به حوزه استاندارد و همکاری و تعامل با این مجموعه را مورد تأکید قرار داد.

عضنفری ضمن آرزوی موفقیت برای مشتاقی سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر از خدمات رامشی قدردانی کرد.

انتهای پیام/190/

نظر شما