شناسهٔ خبر: 62176318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رهبر یکی از گروه های مهاجم به کنگره آمریکا به 18 سال زندان محکوم شد

صاحب‌خبر -

شفقنا-  یکی از رهبران گروه راست افراطی «پسران مغرور» به دلیل حمله به ساختمان کنگره آمریکا به 18 سال زندان محکوم شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، یکی دیگر از اعضای این گروه محکوم به 10 سال حبس شد و در حین خروج از دادگاه فریاد می‌زد «ترامپ پیروز شد». حکم 18 ساله «اتان نوردین» یکی از رهبران «پسران مغرور» که به جرم «توطئه فتنه انگیز» محکوم شده بود، کمتر از 27 سالی بود که دادستان به دنبال آن بود.

این زوج آخرین اعضای گروه های راست افراطی بودند که به دلیل شرکت در حمله به کنگره در 6 ژانویه 2021، تلاشی برای براندازی سیستم سیاسی در آمریکا و بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید محکوم شدند.

نوردین در جلسه دادگاه گفت: تنها برای دور نگه داشتن مردم از ساختمان به کنگره آمریکا رفته بود و هیچ گناهی مرتکب نشده است. دومینیک پزولا هم دیگر متهمی بود که به خاطر حمله به یک افسر پلیس و دزدیدن سپر دفاعی او به 10 سال زندان محکوم شده است.

گفتنی است طرفداران ترامپ در روز شش ژانویه 2021 برای جلوگیری از سوگند ریاست جمهوری بایدن و باقی نگه داشتن ترامپ در کاخ سفید به ساختمان کاپیتول هیل -مرکز دمکراسی آمریکایی- حمله کرده و برای ساعاتی آن را اشغال کردند. در این حمله 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته و میلیون‌ها دلار خسارت وارد شد. در روزهای اولیه بیش از 1100 نفر به اتهامات مربوط به حمله به کاپیتول دستگیر شده اند. از این تعداد، بیش از 630 نفر به جرم خود اعتراف کرده اند و حداقل 110 نفر در دادگاه مجرم شناخته شده اند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما