شناسهٔ خبر: 62153891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۳۱۲؛

افزایش ۴۵ درصدی تردد زوار در مرزها/ ۲.۷ میلیون زائر به عراق رفتند

شلمچه- فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی تردد زوار در مرزهای کشور گفت: از مردم تقاضا می‌شود چند روز مانده به اربعین سفر خود را مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان پیش از ظهر پنجشنبه ضمن بازدید از وضع تردد زائران در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای صفر بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران به سمت عراق خارج شدند و بیش از ۷۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی تردد زوار در مرزهای کشور گفت: از مردم تقاضا می‌شود چند روز مانده به اربعین که معمولاً بیشتر حجم تردد برای رسیدن به کربلا است، سفر خود را مدیریت کنند.

فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد: امسال کشور عراق نهایت همکاری را در بحث تردد زوار داشت و همه ارگان‌ها و دولت عراق به لحاظ آماده سازی زیر ساخت پای کار بودند؛ توافق‌های لازم با دولت عراق هم شد تا فقط در مرز مهران و از یک طرف ورود اطلاعات زائران انجام شود.

وی اظهار کرد: در مرز شلمچه ایستایی زائران در زمانی که گذرنامه خود را تحویل به افسر می‌دهند فقط چهار ثانیه ایستا و انتظار دارند و طرف عراقی هم فقط کنترل ما را می‌پذیرد.

نظر شما