شناسهٔ خبر: 62144829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خون‌‎پاشی سریال‌‎های نمایش خانگی در سطح شهر (اخبار ادبی و هنری)

مطابق قانون، تبلیغات برخی سریال‌های نمایش خانگی مغایر با آیین‌نامه قوانین تبلیغات شهری است که تصریح دارد: تبلیغ نباید القاء وحشت و خشونت کند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو، سال گذشته در جریان اغتشاشات سال 1401 یکی از حرکت‌های دشمنان در جهت جنگ ترکیبی و شناختی علیه مردم تلاش برای ایجاد چرخه خشونت و نفرت‌پراکنی گسترده و سیستماتیک بود. آنها در این جهت از هیچ کاری دریغ نکردند و یکی از فعالیت‌های آنها کار بر روی نمادهای خشونت‌آمیز مثل خون‌ریزی و انتقام خونین بود. 
این روزها اما با جریانی عجیب‌تر روبه‌رو هستیم؛ سریال‌های نمایش خانگی به‌خصوص دو فیلم پدر گواردیولا به کارگردانی سعید نعمت‌الله و زخم کاری محمدحسین مهدویان بخشی از بازاریابی خود را به‌صورت گسترده، محیطی و خبری با همان نمادهای خون‌آلود انجام می‌دهند. در روزهای اخیر تبلیغات این دو سریال نمایش خانگی سر و صدای زیادی پیدا کرده، یکی از این تبلیغات، جاری شدن خون از صورت مهران مدیری روی بیلبورد تبلیغاتی است و رسماً با شعاری تحریک‌آمیز و البته تهدیدی می‌‎گوید: «خون بپا می‌‎شود.» تبلیغ دیگر اما متعلق به سریال محمد حسین مهدویان، که چاقویی بزرگ و آغشته به خون را نشان می‌دهد که مبتنی بر واقعیت افزوده است. 
در این شهر، فقط مخاطبین سریال‌های متوهم اقتباسی از نمایشنامه‌های بی‌ربط تردد نمی‌‎کنند. در این شهر کودکان و نوجوانان هم حضور دارند و به حق حیات و آرامش آنها هم باید ‌اندیشید. سریالی که حاوی خشونت و دارای رده‌بندی سنی است نباید به شیوه نامتعارف و با وجه خشونت‌آمیز تبلیغ شود.
به تصریح قانون این نوع تبلیغات مشخصاً سریال‌های پدر گواردیولا و زخم کاری مغایر با آیین‌نامه قوانین تبلیغات شهری است که تصریح دارد: تبلیغ نباید القاء وحشت و خشونت کند. 

 

نظر شما