شناسهٔ خبر: 62111222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

سفر رئیس شورای حاکمیتی سودان به قاهره

رئیس شورای حاکمیتی سودان امروز راهی مصر شد تا با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، «عبدالفتاح برهان » رئیس شورای حاکمیتی سودان صبح امروز خارطوم را به مقصد قاهره ترک کرد تا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر درباره جدیدترین تحولات سودان و گسترش روابط با مصر گفت‌وگو کند.

از 26 فروردین ماه گذشته  که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شروع شده این اولین سفر ژنرال« عبدالفتاح برهان » رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش این کشور به خارج از مزرهای سودان محسوب می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری «اسکای نیوز» قرار است رئیس جمهور مصر از ژنرال برهان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر جدید « علمین» استقبال رسمی به عمل آورد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان در جریان دیدار خود با السیسی گزارشی از جدیدترین تحولات نظامی، سیاسی و انسانی سودان را ارائه می‌دهد و دو طرف درباره تلاش‌های انجام شده درخصوص آتش بس، ارائه کمک‌های بشردوستانه به شهروندان سودانی گفت‌وگو می‌کنند.

بیشتر بخوانید

درخواست سیاستمداران سودانی از ژنرال برهان برای توقف جنگ

به گفته منابع دیپلماتیک، در نشست قاهره السیسی و ژنرال برهان درباره رایزنی‌های مصر با کشورهای همجوار سودان در خصوص پایان دادن به نبرد در این کشور و بازگشت ثبات و امینت به آن گفت‌وگو خواهند کرد.

رسانه‌های سودانی هفته گذشته اعلام کردند: قرار است رئیس شورای حاکمیتی سودان سفر دوره‌ای خود را به چند کشور عربی و آفریقایی همجوار شروع کند.

این رسانه‌ها جزئیات بیشتری درباره برنامه سفر ژنرال برهان به کشورهای مزبور فاش نکردند.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما