شناسهٔ خبر: 62104411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

وزیر کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد

2/5 میلیون ایرانی به دریای خروشان اربعین پیوسته‌اند

وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تردد زائران از 6 مرز کشور در حال انجام است، افزود: تاکنون حدود 2/5 میلیون نفر از زائران ایرانی عازم پیاده‌روی اربعین شده‌اند.

صاحب‌خبر -

احمد وحیدی افزود: در برخی از مرزها تراکم و ازدحام زائران زیاد است که درخواست داریم زئران برای پیاده‌روی مرزهای مختلف را انتخاب کنند. رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا نیز گفت: از اول ماه صفر (ایام اربعین) تا ظهر دیروز بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از زائران اربعین کشورمان از طریق مرزهای مجاز کشور به سمت عراق خروج کرده‌اند. 
سردار ذوالقدر  افزود: ایران با عراق 6 مرز زمینی دارد که عبارتند از مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق؛ همچنین زائران ایرانی می‌توانند از مرز هوایی هم از ایران مستقیم به عراق سفر کنند. رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تصریح کرد: 46 درصد از زائران تا به امروز از مرز مهران از کشور به سمت عراق خارج شده و 27 درصد مرز شلمچه را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند. وزیر کشور عراق نیز با حضور در نشست تأمین امنیت اربعین، بر تشدید تلاش‌های اطلاعاتی و امنیتی، ایجاد فضای امن و مناسب برای همه بازدیدکنندگان از داخل و خارج از کشور و ارتباط مستمر میان همه طرف‌های ذی‌ربط در راستای موفقیت این سفر تأکید کرد.

نظر شما