شناسهٔ خبر: 62094534 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

جام جهانی بسکتبال / باخت میلیمتری ایران مقابل ساحل عاج

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۳، مقابل ساحل‌عاج به میدان رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین  بازی جام جهانی ۲۰۲۳ از ساعت ۱۳:۱۵ امروز (دوشنبه ۶ شهریور) برابر ساحل عاج قرار گرفت. ایران در گروه G مسابقات با اسپانیا تیم اول رنکینگ جهان و مدافع عنوان قهرمانی، برزیل و ساحل عاج همگروه است. از میان تیم‌های همگروه ایران تیم اسپانیا که رنک اول دنیا را برعهده دارد و در دوره قبلی نیز قهرمان شده بود، سخت ترین حریف محسوب می‌شود. ایران و برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ هم همگروه بودند و آسمان‌خراش‌های کشورمان در بازی اول برابر برزیل تیم دوازدهم رنکینگ دنیا با نتیجه تحقیرآمیز ۱۰۰ بر ۵۹ شکست خوردند.

بیشتر بخوانید:

چه عواملی موجب شکست تیم ملی بسکتبال ایران در برابر برزیل شد؟

ترکیب ایران:

جلال آقامیری، حسن علی‌اکبری، محمد امینی، پیتر گیرگوریان و بهنام یخچالی

ترکیب ساحل‌عاج:

سدریک باح، مکسنس دادیئت، جیان فیلیپه دالی، بازومانا کانه و آمادو سیدبه

کوارتر اول: ایران ۲۰ - ۱۵ ساحل‌عاج

در آغاز این دیدار ساحل‌عاج با ۴ امتیاز پیش افتاد، اما در ادامه دو امتیاز نخست ایران را گیرگوریان کسب کرد. با پرتاب سه امتیازی محمد امینی اختلاف دو تیم در امتیاز ۱۱ - ۹ به دو کاهش یافت. در اواخر این کوارتر درخشش مشایخی و امینی (۱۰ امتیاز - ۲ پاس گل) ایران را ۱۳ - ۱۸ پیش انداخت تا نماینده آفریقا تقاضای وقت استراحت کند. این کوارتر در نهایت با برتری ۲۰ - ۱۵ ایران پایان یافت.

کوارتر دوم: ایران ۳۵ - ۳۷ ساحل‌عاج

با لی‌آپ و سه امتیازی «زوزوآ»، ساحل‌عاج ۵ امتیازی متوالی کسب کرد تا پس از مساوی شدن بازی در امتیاز ۲۰، هاکان دمیر تقاضای وقت استراحت کند. ستاره درخشان ساحل‌عاج در این کوارتر زوزوآ بود که با کسب ۱۲ امتیاز، ۲ ریباند و یک توپ ربایی، این تیم را ۳۰ - ۳۵ پیش انداخت. در این کوارتر ایران ۶ ترن‌اور (اشتباه و از دست دادن توپ) داشت! یخچالی با سه پرتاب سه امتیازی خود، مانع از افزایش اختلاف در این کوارتر شد تا دمیر در فاصله ۱۹ ثانیه مانده به پایان این کوارتر، تقاضای وقت استراحت کند. یخچالی با دو پرتاب خطا اختلاف را به دو امتیاز کاهش داد تا این نیمه با برتری ۳۵ - ۳۷ ساحل‌عاج به پایان رسید. حامد حدادی در این نیمه برای دقایقی بازی کرد.

کوارتر سوم: ایران ۵۶ - ۵۴ ساحل‌عاج

با شروع نیمه دوم بازی روند دفاعی ایران بهتر شد تا اختلاف به ۲ امتیاز کاهش یابد. در حالی که ۲ دقیقه و ۴۸ ثانیه از کوارتر سوم گذشته بود، «کانه» به دلیل مصدومت، از ترکیب ساحل‌عاج خارج شد. در حالی که ۲ دقیقه ۴۲ ثانیه به پایان این کوارتر زمان باقی بود، با درخشش حدادی در ریباندها و پرتاب‌های سه امتیازی مشایخی و یخچالی، ایران ۵۲ - ۵۱ از حریف خود پیش افتاد. در آخرین حمله این کوارتر، نوید رضایی‌فر دو امتیاز گرفت تا ایران ۵۶ - ۵۴ پیش بیفتد.

کوارتر چهارم: ۶۹ - ۷۱ ساحل‌عاج

حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران بار دیگر درخشید تا ایران همچنان تا اواسط این کوارتر ۶۱ - ۵۹ از حریف پیش باشد. او در این کوارتر ۶ ریباند و یک بلاک را به ثبت رساند که تاثیر مستقیم در پیشی گرفتن ایران داشت. گیرگوریان با از دست دادن اوپن شات خود پشت خط سه امتیازی، ساحل‌عاج را در موقعیت ضد حمله قرار داد تا بازی ۶۳ - ۶۳ مساوی شود. البته پیش از دو امتیاز آخر حریف، دمیر برای ایران تقاضای وقت استراحت کرد. دو دقیقه مانده به پایان بازی، حدادی به دلیل ۵ خطایی شدن از بازی خارج و جای خود را به میرزایی داد. ۱۳ ثانیه مانده به پایان بازی، ارسلان کاظمی با نفوذ خود ۶۹ - ۶۸ ایران را پیش انداخت تا ساحل‌عاج تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت با سه پرتاب پنالتی که «دیاباته» در ۶ ثانیه به پایان بازی وارد سبد ایران کرد، نماینده آفریقا را به پیروزی ۶۹ - ۷۱ رساند.

با توجه به اینکه ژاپن روز گذشته موفق شد تیم ملی فنلاند را شکست دهد، تا این لحظه بهترین تیم آسیایی در  جام جهانی ۲۰۲۳ است و تک سهمیه المپیک قاره آسیا در این مسابقات را تاکنون به دست آورده است. با این باخت بسکتبال ایران شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داد.

در حال تکمیل...

نظر شما