شناسهٔ خبر: 62089368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدور حکم تعلیق برای ۱۱۶ نفر در پرونده فساد مالی بخش مرکزی ری

دادستان شهرستان ری از صدور حکم تعلیق برای ۱۱۶ نفر در پرونده فساد مالی دستگاه‌ها و ادارات بخش مرکزی ری خبر داد و گفت: تعلیق از کار باید توسط ادارات مربوطه اجرایی شود و افراد در صورت تبرئه در دادگاه امکان بازگشت به کار یا احقاق حقوق را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی رحیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، در خصوص آخرین وضعیت پرونده فساد مالی در دستگاه‌ها و ادارات بخش مرکزی شهرستان ری اظهار داشت: از ابتدای سال 1399 تحقیقات گسترده‌‌ای به‌منظور بررسی عملکرد دهیاری‌های بخش مرکزی انجام و بر اساس مستندات شواهدی از اختلاس، رشوه، فاکتور سازی و جعل‌سازی برای جابه‌جایی پول کشف و شناسایی شد.

وی افزود: دامنه این پرونده گسترده است و تعداد افراد زیادی پشت این جریانات قرار داشتند.

دادستان شهرستان ری در ادامه گفت: 116 نفر در این پرونده دستگیر شدند که از این میان 8 دهیار، 22 کارمند دهیاری، 20 نفر شورای روستا، 5 کارمند بخشداری، 1 کارمند بنیاد مسکن، 26 نفر پیمانکار، 29 رشوه دهنده و 2 نفر همسر متهمین بودند که برای همگی کیفرخواست صادر شده است.

رحیمی تصریح کرد: پرونده پس از صدور کیفر خواست به دادگاه ارجاع شده و نامه تعلیق این افراد مطابق قانون همراه با کیفرخواست به مراجع ذی‌صلاح اعم از استانداری تهران اعلام شده است.

وی تأکید کرد: تعلیق از کار باید توسط ادارات مربوطه اجرایی شود و افراد در صورت تبرئه در دادگاه امکان بازگشت به کار یا احقاق حقوق را خواهند داشت.

دادستان شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: پرونده مذکور در بیش از 100 جلد در دادسرای شهرستان ری بررسی و به دادگاه ارجاع شد که در این زمینه از قاضی پرونده به خاطر اهتمام ویژه‌ای که به موضوع داشتند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/.

نظر شما