شناسهٔ خبر: 62053278 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

لحظه به لحظه با انتقال بزرگ سال فوتبال ایران

انتقال سردار آزمون به تیم آ.اس رم نهائی شده و شاید آنها عکس‌های خود را برای انتشار نیز گرفته باشند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ورزش سه، سردار آزمون در نهایت مهم‌ترین نقل و انتقال تابستانی فوتبال ایران را به خود اختصاص داد. این مهاجم تراز اول فوتبال ایران که یک سال و نیم در بایرلورکوزن حضور داشته و با وجود همه دشواری‌ها فصل نسبتا موفقی را در میان شاگردان ژابی آلونسو سپری کرده بود، با وجود مصدومیت رو به بهبودی‌ خود به پایتخت ایتالیا خواهد رفت.

این انتقال نهایی شده و سردار نیز در گفتگویش با ورزش سه به صورت اختصاصی آن را تایید کرده است؛ اتفاقی که پس از مکالمه تصویری ستاره خط حمله تیم ملی در تابستان دو فصل پیش در نهایت نهایی شد تا رم تبدیل به یکی از موردتوجه‌ترین تیم‌های هواداران ایرانی در فصل آینده بدل بشود. آنها ژوزه مورینیو مشهور پرتغالی را به عنوان سرمربی بالای سر دارند و یقینا از همین حالا تماشای بازی‌های آنها با حضور سردار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های طرفداران فوتبال در ایران خواهد بود.

اما سردار چگونه به رم رفت؟ در حالی که در روزهای گذشته صحبت از حضور وی در میلان مطرح بود، رمی‌ها در یک یورش ناگهانی با بایرلورکوزن به توافق رسیده و این مهاجم ایرانی را جمع نفرات خود اضافه کردند.‌ آزمون در دیدار رو در روی بایرلورکوزن و رم در نیمه نهایی لیگ اروپا درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و با کمی خوش شانسی می‌توانست دروازه تیم فعلی‌اش را باز کند؛ این نمایش احتمالا صحه‌ای بر نظر اولیه‌ای مورینیو قلمداد شده که در کل تابستان به دنبال مهره‌های بهتر برای تقویت تیمش می‌گشت.

در این پست به صورت لحظه به لحظه اخبار و شایعات مربوط به انتقال آزمون را بررسی می‌کنیم:

03 شهریور 1402 ساعت 16:07

ژوزه مورینیو، سرمربی رم، در نشست خبری پیش از دیدار برابر هلاس ورونا درباره خرید سردار آزمون صحبت کرد و گفت: ما در شرایط سختی قرار داریم که در آن نمی‌توانیم مهاجم مورد علاقه خود را بخریم. تیاگو پینتو، آزمون را به من پیشنهاد کرد. اگر او آماده باشد، می‌تواند به ما کمک کند. پینتو به من گفت که علاوه بر آزمون، مهاجم دیگری نیز به ما خواهد پیوست. این باعث خوشحالی من می شود، به خصوص اگر بازیکن مورد نظر با کیفیت باشد. من آرام هستم و منتظر به‌روزرسانی هستم.

03 شهریور 1402 ساعت 15:23

این هم چهره سردار جوان در اولین تورنمنت ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵؛ زمانی که او برای اولین بار به عنوان مهاجم ثابت تیم ملی، رقبا را کنار می‌زد و تازه داشتیم جدی‌اش می‌گرفتیم... هشت سال پیش!

03 شهریور 1402 ساعت 15:23

روبین کازان اولین تیم سردار آزمون است که او را در اوج جوانی استخدام کرد و راهی بزرگ را برای این مهاجم‌ گنبدی الاصل باز کرد؛ بازیکنی که در زمان مناسب فوتبالش را از اروپا آغاز کرد و در سالیان طولانی علاوه بر بازی در سه لیگ معتبر اروپایی هم موفق به کسب درآمد فوق‌العاده‌ای شد و هم نامش را در فوتبال جهان سر زبان‌ها انداخت. آزمون الگوی خوبی برای بازیکنان جوان فوتبال ایران است که قصد پیشرفت دارند؛ او راه را کاملا درست شروع کرده و ادامه داده است. ماجراجویی، زحمت، استعداد و البته شانسی ‌که باید همیشه در‌ خانه شما را بزند.

03 شهریور 1402 ساعت 15:22

هواداران فوتبال در ایران از گذشته تعقیب‌کننده اخبار لژیونرهای مطرح فوتبال ایران بوده‌اند. این مسئله به خصوص در نسل اول لژیونرهای ایران مثل خداداد عزیزی یا علی دایی و کریم باقری نمود بسیار زیادی داشت؛ بازیکنانی که برای اولین بار به یک لیگ بزرگ‌ اروپایی راه یافتند و در دیدارهای پراهمیت شرکت کردند. پیگیری اخبار آنها در روزنامه‌های ورزشی و صفحات ورزشی روزنامه‌های سیاسی در روزهای غیبت وب‌سایت‌ها اعتیاد بزرگ طرفداران فوتبال بود. حالا فضا تغییر کرده و شاید آن اشتیاق سابق نیز کم شده اما حضور لژیونرها در لیگ‌های بزرگ‌ و تیم‌های مشهور ذره‌ای اهمیت خود را از دست نداده است. موفقیت سردار، موفقیت کل فوتبال ما است؛ برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم، همانطور که دهه‌هاست برای چهره‌های دیگر فوتبال‌مان چنین خواسته‌ای در ذهن داریم.

03 شهریور 1402 ساعت 15:12

شماره پیراهن در تیم آ.اس رم هم جالب خواهد بود. باید دید که او در این فصل با چه نمره‌ای برای تیم مشهور پایتخت ایتالیا به میدان خواهد رفت.

03 شهریور 1402 ساعت 15:11

آاس رم سردار در حال حاضر در تست پزشکی باشگاه آ.اس رم است و به زودی خبر اصلی قراردادش با رم بیرون می‌آید. از بین چهره‌هایی که امروز درباره او صحبت کرده‌اند، آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال، حمایت خوبی از این ستاره ایرانی به عمل آورده و از هواداران خواسته از مقایسه او با انتقال‌های بی‌سرانجام رم پرهیز کنند.

03 شهریور 1402 ساعت 15:05

سردار در گفتگویش با ورزش سه گفته بود اگر پیشنهادی از الهلال برای او بیاید مثل اغلب فوتبالیست‌های ایرانی این پیشنهاد را رد نخواهد کرد. با این حال این پیشنهاد نه برای او، که برای هم‌تیمی سابقش، مالکوم، مهاجم برزیلی زنیت آمد و این بازیکن روسیه را به مقصد عربستان ترک کرده تا شاید علاوه بر دریافتی بهتر، فرصتی برای درخشش در یک لیگ جالب‌تر از لیگ تحریم‌شده روسیه داشته باشد‌.

03 شهریور 1402 ساعت 15:04

تصویر معروف سردار در لورکوزن و در بازی لیگ اروپا مقابل سن ژیلوار بلژیک که یک مهاجم ایرانی دو تابعیتی را در جمع نفرات خود دارد. آزمون در رم باید کاملا سرپنجه و آماده باشد تا از پس مدافعان سختکوش ایتالیایی بربیاید.

03 شهریور 1402 ساعت 15:03

آخرین بازی اروپایی سردار با لورکوزن به بازی برگشت با رم در نیمه نهایی لیگ اروپا بازمی‌گردد؛ مسابقه‌ای که سردار در آن پرتلاش ظاهر شد اما موفق نشد گلی به ثمر برساند. البته او به قدری در این بازی خوب کار کرد که هواداران رم او را به خاطر سپرده باشند و این اعتباری است که او در رم برای خرج کردن در اختیار دارد.

03 شهریور 1402 ساعت 14:52

شایعاتی جدی درباره صحبت‌های محرمانه سردار و مورینیو وجود دارد که او در جام ملت‌ها حضور پیدا نخواهد کرد. با این حال آزمون حتی فیفادی شهریور ماه را نیز از دست نمی‌دهد، در حالی که برای درمان آسیب‌دیدگی‌اش بهتر بود در رم باقی می‌ماند. او همیشه در تیم ملی به روش علی دایی عمل کرده و بازیکنی در دسترس برای مربیان تیم ملی ایران بوده است و بعید است که این‌بار نیز طور دیگری اتفاق بیفتد. اگرچه حضور در اردوی تیم ملی برای جام ملت‌ها واقعا به ریتم کاری او و رم آسیب خواهد زد.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما