شناسهٔ خبر: 6201965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

نشست وزرای خارجه 1+5 و نماینده‌ی اتحادیه اروپا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پرس تی وی، نشست هماهنگی وزرای خارجه‌ی کشورهای گروه 1+5 و نماینده‌ی اتحادیه اروپا بدون حضور هیات ایرانی در هتل کوبورگ  وین برگزار شده است.

امروز دوشنبه با پیوستن وانگ یی، وزیر خارجه چین به سایر وزرای گروه 1 + 5 همه وزرای خارجه این گروه به علاوه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در هتل کوبورگ به سر می برند.

وانگ یی، روز دوشنبه در بدو ورود به هتل کوبورگ با بیان این‌که «در دو روز آینده باید تصمیم بگیریم»، گفت: «پیشرفت‌های جدیدی حاصل شده و توافق قابل دستیابی است.»

وزیر خارجه چین در عین حال افزود: «هر چند که در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی حاصل شده اما هنوز چند مساله مهم باقی مانده است.»

وانگ یی به خبرنگاران گفت: «ما در آستانه‌ی کسب توافق نهایی هستیم. آن‌چه امروز و فردا اهمیت دارد این است که طرف‌ها به ویژه امریکا و ایران هر چه زودتر تصمیم نهایی خود را بگیرند.»

وی افزود: «من با این سفرم به وین بار دیگر آمادگی چین را برای ادامه و پیشبرد مذاکرات نشان دادم.»

وزرای خارجه کشورهای 1 + 5 از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه به هتل کوبورگ آمدند تا به مذاکرات بپیوندند.

پیشتر در همین روز (دوشنبه) بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از ورود هیأت پنج نفره آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد تا در دیدار با مسئولان ایرانی «در خصوص جزئیات تفاهمات صورت گرفته در سفر اخیر آقای یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران» گفت و گو کنند. [بیشتر بخوانید]

در همین حال یک منبع آگاه اعلام کرد که در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در وین، ضمیمه‌ فنی برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک) 70 درصد و برخی ضمیمه‌های دیگر تا 90 درصد پیشرفت داشته است. [بیشتر بخوانید]

ع م/س م ل/ح ع

 

 

نظر شما