شناسهٔ خبر: 61987493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

سورپرایز تازه در صنعت دفاعی؛ پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد

با دستور رئیس جمهور موشک‌های بالستیک «خرمشهر» و «حاج قاسم» به هوافضای سپاه الحاق و از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد. ویژگی منحصربفرد پهپاد مهاجر این است که توانایی پرواز مداوم 24 ساعته را دارد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: برترین‌ها پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با دستور رئیس جمهور موشک‌های بالستیک «خرمشهر» و «حاج قاسم» به هوافضای سپاه الحاق و از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد. ویژگی منحصربفرد  پهپاد مهاجر این است که توانایی پرواز مداوم 24 ساعته را دارد.

رئیس جمهور به مناسبت روز «صنعت دفاعی» از آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته بخش‌های تسلیحات و تجهیزات هوایی، زمینی و دریایی، تجهیزات الکترونیک و مخابرات، اپتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر نوین، تجهیزات پدافند شیمیایی و محصولات غذایی و زیستی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدن کرد.

بازدید یک و نیم ساعته رئیسی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه وزارت دفاعبازدید یک و نیم ساعته رئیسی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه وزارت دفاع1402/05/31 - 12:19

سید ابراهیم رئیسی به مناسبت روز «صنعت دفاعی» ضمن بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتقاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی کرد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

رئیسی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، رئیس جمهور ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی و قدردانی از همه نیروهای پرتلاش صنایع دفاعی کشور گفت: امیدوارم تلاش‌های همه ما باعث ارتقای بیش از پیش عزت، افتخار و اقتدار کشور شود.

رئیسی با رمز «یا حسین» دستور آغاز الحاق موشک راهبردی خرمشهر و حاج قاسم به نیروی هوافضای سپاه را صادر کرد.

گفتنی است؛ پیش از این حساب کاربری روابط عمومی وزارت دفاع ایران پست (توئیت) معناداری در ایکس با اسم رمز خاص #مهاجر منتشر کرده بود.

 

نظر شما