شناسهٔ خبر: 61939749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

فوری؛

آمریکا بالاخره محموله نفتکش پرماجرا را تخلیه کرد/ تنش در خلیج فارس بالا می‌گیرد؟

تخلیه یک نفتکش آمریکایی که مدت‌هاست گمان می‌رود نفت خام تحریم‌شده ایران را حمل می‌کرده، اواخر روز شنبه در نزدیکی تگزاس آغاز شد. سپاه تهدید کرده بود که در صورت تخلیه محموله این نفتکش، اقدام متقابل انجام خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «پارسینه»، تجزیه و تحلیل داده‌های ردیابی کشتی‌ها توسط آسوشیتدپرس نشان داد که «سوئز راجان» با پرچم جزایر مارشال در حال انتقال نفت کشتی به کشتی به نفتکش دیگری به نام «مستر فرات» در نزدیکی گالوستون، تگزاس، است. این محموله به احتمال زیاد تخلیه خواهد شد.

مقامات ایالات متحده و مالکان «سوئز راجان»، یک شرکت خصوصی مستقر در لس آنجلس، به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

داستان سوئز راجان در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، زمانی که گروه ضدایرانی «متحد علیه ایران هسته ای» اعلام کرد که این نفتکش مشکوک به حمل نفت از جزیره خارک ایران است.

نفتکش مذکور ماه‌ها در دریای چین جنوبی در سواحل شمال شرقی سنگاپور لنگر انداخته بود و سپس بدون هیچ توضیحی به سمت خلیج مکزیک حرکت کرد. تحلیلگران معتقدند محموله کشتی احتمالا توسط مقامات آمریکایی توقیف شده است، اگرچه هنوز هیچ سندی در این باره ارائه نشده است.

نظر شما