شناسهٔ خبر: 61926141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زلزله ۳.۹ریشتری دماوند را لرزاند‌/ اعلام آماده‌باش ستاد بحران پردیس ‌‌+ جزئیات

زمین‌لرزه‌‌ای به‌شدت ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰کیلومتری زمین شهرستان دماوند را لرزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، در ساعت 13 و 8 دقیقه ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌ای به‌شدت 3.9 ریشتر در عمق 10کیلومتری زمین شهرستان دماوند را لرزاند.

زلزله دماوند تخریب و خسارت جانی نداشت

حامد یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پی وقوع زلزله 3.9 ریشتری حوالی دماوند اظهار داشت: خوشبختانه این زمین‌لرزه تا کنون هیچ‌گونه تخریب و خسارتی برجای نگذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های خدمات رسان و فرمانداری دماوند در حالت آماده‌باش کامل هستند افزود: این زلزله پس‌لرزه‌ای به قدرت 2.5 ریشتر در ساعت 14: 42 در عمق 8 کیلومتری زمین بین استان‌های تهران و مازندران داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند افزود: ضروری است که اعلام کنیم، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در جریان این زلزله، گزارشی از تخریب منازل مسکونی نداشتیم و خسارت‌های مادی خاصی نیز اعلام نشده است.

یزدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود تا ضمن حفظ آرامش و خونسردی و رعایت نکات موردنظر ایمنی، از شتاب‌زدگی جدا خودداری کنند و تأکید می‌شود که پس از وقوع زلزله امروز تاکنون گزارش نگران‌کننده‌ای به اداره کل مدیریت بحران استان تهران ارسال نشده است.

آماده‌باش نیروهای جمعیت هلال‌احمر در دماوند

سعید طاهری با اشاره به زمین‌لرزه امروز در مرکز دماوند، اظهار داشت: ظهر امروز زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 3.9 ریشتر شهرستان دماوند را لرزاند.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای جمعیت هلال‌احمر افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند و گزارش تکمیلی پس از بررسی نهایی تیم‌های ارزیاب به مردم ارائه خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه خسارات جانی و مالی زلزله 3.9ریشتری در شهرستان دماوند ثبت نشده است‌.

گفتنی است، در مناطقی از پردیس نیز این زمین‌لرزه احساس شده است.

آماده‌باش ستاد بحران پردیس

رئیس ستاد بحران فرمانداری پردیس با بیان اینکه ‌ستاد بحران شهرستان پردیس در پی وقوع زلزله در شرق استان تهران با مرکزیت شهرستان دماوند در حالت آماده‌باش قرار گرفت، اضافه کرد: خوشبختانه این زلزله با توجه به کم بودن درجه قدرت آن، در شهرستان پردیس مصدوم، زخمی و یا تخریبی به‌جای نگذاشته است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 3.9
محل وقوع: مرز استان‌های تهران و مازندران ـ حوالی دماوند
تاریخ و زمان وقوع به‌وقت محلی: 1402/05/28  13:48:31
طول جغرافیایی: 52.03
عرض جغرافیایی: 35.80
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
10کیلومتری دماوند (تهران)
13کیلومتری رودهن (تهران)
16کیلومتری بومهن (تهران)
    
نزدیکترین مراکز استان:
58کیلومتری تهران
95کیلومتری کرج

انتهای پیام/+

نظر شما