شناسهٔ خبر: 61912892 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تصمیمی که دنیای فوتبال را بهت‌زده خواهد کرد:

سرمربی زنان انگلیس، جانشین احتمالی ساوت‌گیت

صعود تیم زنان انگلیس به فینال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ باعث شده تا نام سارینا ویگمن به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی گرت ساوت‌گیت مطرح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سارینا ویگمن که هدایت تیم ملی زنان انگلیس را بر عهده دارد، همراه با این تیم به فینال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ زنان صعود کرد تا در شرایطی که شاگردان خود را برای تقابل برای اسپانیا در فینال آماده می‌کند، اخبار مختلفی پیرامون احتمال سرمربیگری او در تیم مردان انگلیس منتشر شود.

این در حالی است که گرت ساوت‌گیت تا پایان یورو ۲۰۲۴ با فدراسیون فوتبال انگلیس قرارداد دارد، اما با این حال او پس از حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد در صورتی که موفق نشود این تیم را به عنوان قهرمانی یورو ۲۰۲۴ برساند، از هدایت انگلیس کنار خواهد رفت.

موضوع انتخاب سارینا ویگمن به عنوان سرمربی انگلیس در صورت جدایی ساوت‌گیت، واکنش مارک بولینگام، مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال انگلیس را نیز در پی داشت و او در این باره گفت: جواب ما به این سوال این است که بهترین فرد را برای هدایت تیم ملی انتخاب خواهیم کرد. سارینا در حال انجام یک کار بزرگ است و ما امیدواریم که او برای مدتی طولانی اینجا بماند. من فکر می‌کنم سارینا می‌تواند هر کاری را که می‌خواهد، در فوتبال انجام دهد. اگر در آینده او تصمیم بگیرد که مربیگری در فوتبال مردان را تجربه کند، مذاکره با او برای هدایت تیم ملی مردان‌ جالب خواهد شد؛ اگرچه تصمیم نهایی با اوست.

صبح امروز روزنامه‌های انگلیسی به صورت گسترده به احتمال حضور ویگمن در راس کادرفنی تیم ملی انگلیس پرداختند:

روزنامه "میرر" تیتر زد: «ویگمن بعد از ساوت‌گیت می‌تواند مربی تیم ملی مردان انگلیس باشد. او بهترین مرد برای هدایت انگلیس نیست، بلکه بهترین فرد است.»

1911644

روزنامه "دیلی تلگراف" نوشت: «جایگزینی خیالی برای ساوت‌گیت؛ سارینا؟ اگر ویگمن این شغل را بخواهد، انگلیس ممکن است او را در نظر بگیرد.»

همچنین "دیلی استار" نیز نوشت: «درها باز شد. ویگمن برای گرفتن شغل گرت چراغ سبز می‌گیرد.»

1911646

روزنامه "دیلی میل" هم عنوان کرد: «سارینا در قاب برای شغل گرت»

1911647

نظر شما