شناسهٔ خبر: 61908100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش کویت به سفر امیرعبداللهیان به عربستان

فارس : وزیر امور خارجه کویت از سفر حسین امیرعبداللهیان به عربستان، استقبال کرد و گفت: این سفر اهتمام هر دو کشور درخصوص توافق و بازگشت روابط دوجانبه را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

«سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امورخارجه کویت امروز (جمعه، 18آگوست) از نتایج دیدارهای روز اول سفر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان و دیدارش با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی استقبال کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت کویت، الصباح در اظهاراتی رسانه‌ای تاکید کرد: این سفر اهتمام هر دو کشور درخصوص توافق و بازگشت روابط دوجانبه را نشان می‌دهد؛ توافقی که روابط را به حالت عادی بازگرداند.

وزیرخارجه کویت افرود: این سفر و گفت‌وگوهای آن، اهتمام ریاض و تهران برای حفاظت از امنیت و ثبات در منطقه را نشان داد؛ این رخداد در اعتمادسازی سهیم بوده و در راستای منافع منطقه و جهان خواهد بود.

الصباح ادامه داد: امیدوارم که این سفر گامی در جهت ایجاد روابط قوی بین ایران و عربستان براساس احترام متقابل باشد، تا صفحه جدیدی در مناسبات ایرانی-عربی بر پایه اصل حسن هم‌جواری و با هدف گسترش همکاری‌ها در منطقه گشوده شود.

بزرگ‌ترین اقدام نظامی دریایی آمریکا/ خطر جنگ در خلیج فارس بالا گرفت

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به نقش چین، عراق و عمان به عنوان کشورهای دوست در میزبانی مذاکرات صلح ایران و عربستان و همچنین میزبانی آن‌ها از گفت‌وگوهای ایرانی-سعودی قدردانی کرد؛ تلاش‌هایی که منجر به توافق از سرگیری روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض شد.

امیرعبداللهیان روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۷آگوست) در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای سعودی خود به عربستان سفر کرد. او روز گذشته گفت‌وگوهای سازنده‌ای با بن فرحان در جده داشته و امروز در دومین روز سفر خود وارد ریاض شده است.

وزیر خارجه عربستان عربستان روز گذشته در نشست خبری با امیرعبداللهیان بر عزم این کشور برای گسترش و تقویت روابط دوجانبه با ایران تأکید کرده و گفت که منتظر سفر آقای رئیسی به ریاض هستیم. امیرعبداللهیان هم روابط ایران و عربستان سعودی را در مسیر درست خود خوانده و رو به پیشرفت توصیف کرد.

نظر شما