شناسهٔ خبر: 6190639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برنامه‌های جذاب عملی ویژه بزرگسالان در نمایشگاه قرآن مشهد اجرایی شود

گروه اجتماعی: مسئول کمیته عترت و ولایت دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برنامه‌های اجرایی برای بزرگسالان در این نمایشگاه را اندک خواند و گفتد: برای بزرگسالان برنامه‌های جذاب عملی در نمایشگاه قرآن نمی‌بینیم این در حالی است که بیشترین مخاطب نمایشگاه را بزرگسالان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

کیوان نوری، مسئول کمیته عترت و ولایت دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در رابطه با نحوه برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: متاسفانه فضای دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت، در شب‌های گذشته، قرآنی و معنوی نبود و می‌توان گفت نمایشگاه امسال ضعیف‌تر از سال‌های قبل برگزار شده است.

نوری نبود فضای کار و وجود مسایل حاشیه‌ای را از جمله دلایل افت نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته دانست و گفت: تلاش ما بر قرآنی و معنوی شدن این نمایشگاه بود اما عدم همکاری غرفه‌داران که به جای کار فرهنگی عملا فضای کسب و کار راه انداخته بودند، شکل نمایشگاه را کاملا تغییر داد و از آنجا که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته هیچ پیشرفتی نداشته است، مردم هر سال کمتر استقبال می‌کنند.

مسئول کمیته عترت و ولایت دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت از عدم اجرای برنامه‌های مورد نظر این کمیته در طی این هشت شب خبر داد و بیان کرد: بودجه مناسب برای اجرای چنین برنامه‌های در نمایشگاه در نظر گرفته نشده بود و از طرفی نظارت مناسبی هم نبود، لذا در عمل راهی برای برگزاری این برنامه‌ها وجود نداشت.

وی برگزاری نامناسب این نمایشگاه را موجب از بین رفتن آبروی پایتخت معنوی ایران دانست و گفت: باید با همفکری در خصوص برنامه‌ ریزی و استفاده از نیروی متخصص گام‌های موثری را برداشت.

مسئول کمیته عترت و ولایت دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از رسانه‌ها برای پی‌گیری از مسئولان در جهت پیشرفت این نمایشگاه دعوت کرد و گفت: مسئولان باید فضا و مکان و بودجه مناسب را برای این کار در نظر بگیرند.

وی در همین راستا پیشنهاد داد، بهتر است چند ماه قبل از برگزاری این نمایشگاه فراخوانی از طرح‌های مناسب برای این نمایشگاه داده شود و پس از داوری تیم‌های متخصص، از این افراد برای شرکت در نمایشگاه دعوت شود. این چنین می‌توان با جذاب تر کردن و برنامه‌ریزی برای بودجه و فضا قبل از برگزاری، به نمایشگاه رونق داد.

نوری نبود مخاطب را با توجه به مشکلات عدیده‌ ای در نحوه برگزاری این نمایشگاه طبیعی دانست و ادامه داد: تبلیغات ما برای این نمایشگاه اصلا مناسب و کافی نیست.

وی با نامناسب خواندن ساعات برگزاری این نمایشگاه برای شرکت کننده‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه معمولا مردم ترجیح می‌دهند برای افطار در منزل باشند و اکثرا تا زمان سحر بیدار هستند، اگر زمان برگزاری این نمایشگاه تا سحر باشد امکان شرکت مردم افزایش خواهد یافت.

مسئول کمیته عترت و ولایت دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت، برنامه‌های اجرایی برای بزرگسالان در این نمایشگاه را اندک خواند و بیان کرد: مخاطب کارهای عملی در این نمایشگاه عمدتا کودکان هستند و برای بزرگسالان برنامه‌های جذاب عملی نمی‌بینیم و چون هر فرد می‌تواند خود رسانه‌ای برای تبلیغ این نمایشگاه باشد، عدم نارضایتی مردم باعث کاهش شرکت‌کننده‌ها می‌شود.