شناسهٔ خبر: 61884165 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

کریستیانو رونالدوی جدید رئال مادرید

تنها کسی که پس از رفتن رونالدو توانسته دو گل از روی ضربات کاشته بزند، داوید آلا با ست و او امسال روی این ضربات نقش پررنگ‌تری نیز خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، داوید آلابا یک مدافع باتجربه و بزرگ است، بازیکنی با مدیریت عالی روی توپ و ضربات خوب پای چپ. تا جایی که در زمان ضربات آزاد یکی از مهمترین بازیکنان رئال است و ضرباتش بوی گل می‌دهند.

رئال مادرید از سال 2018 و با رفتن رونالدو روی ضربات آزاد مستقیم برای گلزنی عملکرد خوبی نداشته است. از زمان جدایی کریستیانو که متخصص ضربات کاشته بود و بین سال‌های 2009 تا 2018 این ضربات را در رئال می‌زد، باشگاه مادریدی  تنها هشت گل در ضربات آزاد مستقیم به ثمر رسانده که برای مثال نیمی از گل‌های بارسلونا و ساوتهمپتون است.

در این مدت، تنها یک بازیکن دو بار از ضربه آزاد مستقیم گلزنی کرده است: داوید آلابا. او این کار را فصل گذشته در آلمریا، در اولین بازی لیگ، و دو سال پیش برابر شریف مولداوی در لیگ قهرمانان انجام داد.

اهمیت ضربات ایستگاهی ستاره اتریشی در سن مامس ابعاد جدیدی پیدا کرد. بدون کروس یا مودریچ در ترکیب اصلی، تقریباً تمام ضربات ایستگاهی رئال را او زد. آلابا از هر دو سمت ضربات کرنر را زد و یکی از همین ارسال‌ها باعث ثبت گل دوم توسط جود بلینگام شد.

در خانه اتلتیک، رئال مادرید یک ضربه ایستگاهی مستقیم داشت که در آن آلابا نتوانست موفق عمل کند و اونای سیمون توپ را مهار کرد. به نظر می‌رسد با ادامه نیمکت نشینی‌های کروس و مودریچ، نقش آلابا در استراتژی ضربات ایستگاهی پررنگ‌تر خواهد بود.

 

نظر شما