شناسهٔ خبر: 61875754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نشست محرمانه هرتزوگ با خلبانان و افسران متمرد ارتش اسراییل

منابع خبری اعلام کردند که رئیس رژیم صهیونیستی نشستی محرمانه با خلبانان و افسران متمرد ارتش این رژیم برگزار کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در اوایل هفته نشستی محرمانه با مجموعه ای از خلبانان و افسران ذخیره ارتش اسراییل که اعلام کرده اند دیگر حاضر به انجام خدمت در ارتش این رژیم نیستند، برگزار کرده است.

این نشست در پی هشدار هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و تومر بار، فرمانده نیروی هوایی این رژیم نسبت به بحران ناکارآمدی ارتش اسراییل برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، تا این لحظه دفتر هرتزوگ و خلبانان و افسران ارتش صهیونیستی این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده اند و به نظر می رسد که هر دو طرف ترجیح می دهند این مساله مخفی بماند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روزهای و هفته های اخیر از افزایش شکاف بین کابینه افراطی نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشتند به دستور بنیامین نتانیاهو، ارائه گزارش از وضعیت ارتش اسراییل، حتی در نشست‌های کنست ممنوع شده است.

براساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، دستگاه امنیتی رژیم اسراییل بر این باور است که نخست وزیر این رژیم قصد دارد تا مسئولیت تمرد نظامیان صهیونیست را به گردن فرماندهان آنها بیاندازد.

فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از نتانیاهو خواسته بود تا اظهارات مقامات ائتلاف حاکم علیه رژیم ارتش اسراییل را محکوم کند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که به درخواست نتانیاهو، ارائه گزارش درباره وضعیت کلی ارتش رژیم اسراییل در نشست های امنیتی کابینه و حتی نشست های کمیته های امنیتی کنست، به خاطر نگرانی از درز این اطلاعات ممنوع شده است.

بحران در درون رژیم صهیونیستی پس از اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی در این رژیم شدت گرفته است. مخالفان این لایحه، آن را گام نتانیاهو برای «کودتای قضایی» توصیف می کنند. از ۳۲ هفته پیش، سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات و اعتراضات مخالفان است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضائی تصویب کرد که بر شدت اختلافات و دودستگی های داخلی در این رژیم دامن زد.

 

نظر شما