شناسهٔ خبر: 61869485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کره شمالی: سرباز آمریکایی از نژادپرستی در ارتش گریخته است

صاحب‌خبر -

شفقنا- کره شمالی روز چهارشنبه تاکید کرد که یک سرباز آمریکایی که ماه گذشته از طریق مرزهای به شدت مسلح کره وارد شمال شد، پس از سرخوردگی از نابرابری جامعه آمریکایی و تبعیض نژادی در ارتش این کشور، این کار را انجام داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ این اولین تایید رسمی کره شمالی مبنی بر بازداشت «تراویس کینگ» است. این سرباز آمریکایی در 18 ژوئیه در حالی که در یک تور غیرنظامی در یک روستای مرزی کره بود، وارد بخش شمالی شد. او اولین آمریکایی بود که در نزدیک به پنج سال در شمال بازداشت شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: کینگ به بازرسان گفته است که تصمیم گرفته است وارد کره شمالی شود زیرا احساس بدی در برابر بدرفتاری غیرانسانی و تبعیض نژادی در ارتش ایالات متحده دارد.

در این بیانیه آمده است که کینگ همچنین تمایل خود را برای پناه بردن به کره شمالی یا کشور ثالث ابراز کرده و گفته است که از جامعه نابرابر آمریکا سرخورده شده است.

گفتنی است کره شمالی از ابتدای سال گذشته بیش از 100 آزمایش تسلیحاتی انجام داده است که بسیاری از آنها به نام هشدارهایی در مورد گسترش رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی است که پیونگ یانگ آنها را تمرین تهاجم می داند. در همین حال دوشنبه آینده، کره جنوبی و آمریکا قرار است مانورهای سالانه بزرگی را آغاز کنند.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما