شناسهٔ خبر: 61868585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

فراکسیونی از «طیف میانه»، قوی و کارآمد

صاحب‌خبر -

غلامعلی دهقان، فعال سیاسی و سخنگوی پیشین حزب اعتدال و توسعه، حزبی که حسن روحانی در آن عضو بوده است، در یادداشتی در کانال تلگرامی راهبرد نوشت:

نگاهی به فهرست ثبت‌نام‌کنندگان سرشناس‌ و مجرب‌ منتقد وضع موجود در پیش‌ثبت‌نام مجلس دوازدهم نشان می‌دهد به شرط تاییدصلاحیت نهایی از سوی شورای نگهبان که احتمال آن با توجه‌به پیشینه قابل‌قبول آنها بسیار بالاست، شکل‌گیری یک فراکسیون قوی و تاثیر گذار در مجلس آتی‌ دور از انتظار نیست.

فراکسیونی که می‌تواند سبب توازن در مجلس از هر جهت گردد. هم از جهت سیاسی و هم از جهت قوی شدن کمیسیون‌های تخصصی.

ثبت‌نام اصولگرایان مجرب همانند محمدرضا باهنر و علی مطهری در کنار اعتدالیونی همچون محمدباقر نوبخت و حضور اصلاح‌طلبانی مثل مسعود پزشکیان و علیرضا محجوب که همگی از مردان پارلمانی سابقه‌دار هستند، خبر خوبی است که چشم‌انداز شکل‌گیری‌ فراکسیونی از طیف میانه اعم از اصلاحات و اعتدال و اصولگرایان معتدل دارد.

این فراکسیون که‌ می‌تواند تقریبا تا ۶۰ نفر مجلس آتی را پوشش دهد، نقش مهمی در بالانس کردن و توازن جناح‌های اصولگرایان هم خواهد داشت و می‌تواند از یکه‌تازی جناحی از آنها بکاهد.

در واقع، اتحاد اصولگرایان عملگرا و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون واقع‌بین می‌تواند بازگشت دوباره آنها در عرصه سیاست عملی کشور باشد.

شکل‌گیری طیف میانه در آستانه انتخابات می‌تواند هم سبب رقابت هرچه بیشتر و هم سبب مشارکت گسترده‌تر شود.

انتهای پیام

نظر شما