شناسهٔ خبر: 61855802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رسانه‌های اسرائیلی: خونسردی نصرالله نگران کننده است

رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به خونسری «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، این خونسردی را ناشی از آگاهی او از وضعیت نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی دانستند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های اسرائیلی امروز (سه شنبه) نوشتند که «سید حسن نصرالله» اشراف خود به تحلیل امور داخلی اسرائیل را نشان داد.

 «یوسی یهوشع»، خبرنگار و تحلیلگر امور نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، در این باره اظهار داشت: «چه بسا لازم است با توجه به سخنان نصرالله که اشراف او به تحلیل امور داخلی اسرائیل را نشان داد، (مسائل را) پایان دهیم».

وی با اشاره به سخن نصرالله که گفته بود آنها (اسرائیلی‌ها) دستاورد حقیقی در ارتش ندارند و قطعا این ارتش، یک ارتش بزرگ و افسانه‌ای نیست و همه دستاوردهای آنها  فقط در زمینه جودادن است؛ گفت: «هم اکنون، در پرتو شکاف‌های سیاسی در اسرائیل، وضعیت ارتش از هر زمان دیگری بدتر است و این امری است که مسئولان اسرائیلی و افسران ذخیره بیان می‌کنند».

این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه افزود: «نصرالله احساس راحتی می‌کند زیرا توانسته است ما را از نظر سیاسی و عسگری تحلیل کند و این دلیلی جدی برای نگرانی است».

روزنامه معاریو نیز در این باره نوشت سید حسن نصر الله در هفدهمین سالروز پیروزی جنگ تموز «یوآو گالانت» وزیر امنیت زا تهدید کرد و گفت که اگر از جنگ علیه لبنان دست برندارید، به عصر حجر بازخواهید گشت.

همچنین «حزی سمنتوف»، تحلیلگر امور عربی در شبکه 13 اسرائیل در این باره گفت: «دبیرکل حزب‌الله همچنان اشراف خود را از اوضاع سیاسی اسرائیل نشان می‌دهد. وی در سخنرانی خود تصریح کرد که ارتش اسرائیل در پی شکاف داخلی اسرائیل  در بدترین وضعیت است».

شب گذشته سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود اظهار داشت: «اگر درگیری به درگیری با محور مقاومت تبدیل شود، چیزی به نام اسرائیل باقی نخواهد ماند. مسیر محور مقاومت یک مسیر صعودی است».


 

نظر شما