شناسهٔ خبر: 61846127 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مخاطب جهانی هدف سوگواره عاشورایی داستان «ده»(اخبار ادبی و هنری)

صاحب‌خبر -
 
 
دبیر علمی سومین سوگواره عاشورایی داستان «ده» در نشست خبری این رویداد فرهنگی گفت: «ده» به روز دهم محرم و کوتاه بودن داستان‌های کوچک ‌اشاره دارد.
سارا عرفانی اظهار کرد: باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» 6 سال است که فعالیت خود را با هدف تربیت نویسنده و تولید آثار ادبی آغاز کرده و در طول این ایام با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف تلاش کرده تا در راستای آماده‌‌سازی نویسندگان و علاقه‌مندان به نویسندگی  گام بردارد.
این نویسنده در ادامه با ‌اشاره به ترجمه آثار سوگواره و ارائه آن طی سال‌های آینده به مخاطب جهانی در فضایی چون پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا نویسندگان بر فرم تسلط پیدا کنند و داستان‌های مینی‌مالیستی با مخاطب جهانی تولید و منتشر شود. من فکر می‌کنم طی دوره‌های مختلف، استعدادها کشف می‌شوند و با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف این اتفاق در آینده رخ می‌دهد.
وی درباره تولیدات ادبی با موضوع حجاب نیز تصریح کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که رمان‌های خواندنی که برای مخاطب جذاب باشد (به‌خصوص برای نوجوانان) با سوژه‌های متناسب روز و بحث حجاب تولید کنیم. در بخش ناداستان‌ هم برنامه‌هایی در این زمینه خواهیم داشت.
مولود توکلی دبیر علمی سومین سوگواره عاشورایی «ده» در بخش دیگر این نشست خبری تأکید کرد: مخاطب جهانی از اهداف بلندمدت سوگواره عاشورایی داستان «ده» است و با این هدف کارگاه «خلق داستان کوچک عاشورایی بر اساس ذائقه جهانی» برگزار شد تا افراد متوجه اهمیت این موضوع شوند و بتوانند با زبان جهانی داستان‌ها را به دیگر کشورها صادر کنند.
مریم محمدی دبیر اجرایی این سوگواره نیز اعلام کرد: این رویداد ادبی ویژه گروه سنی خاصی برگزار نمی‌شود و در باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» بحث جنسیتی و سنی مطرح نیست.
 
 

نظر شما