شناسهٔ خبر: 61835512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

السودانی: «عراق امروز نیازی به نیروهای رزمی بیگانه ندارد»

صاحب‌خبر -

شفقنا-«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در دیدار با شماری از فرماندهانی که در تحقق پیروزی بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی استان نینوا شرکت داشتند، از انجام گفت‌وگو برای مشخص‌سازی شکل روابط و همکاری آتی با ائتلاف بین‌المللی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، السودانی با تاکید بر پایبندی نیروهای مسلح به روند حرفه‌ای و قانونی در چارچوب تحکیم امنیت و آرامش اجتماعی و حفاظت از زندگی عزتمندانه همه مردم عراق اظهار داشت: آزادسازی موصل یکی از نبردهای مهم به شمار می‌رود و در شرایطی که همگان گمان می‌کردند کار عراق تمام است و کشور به دست دولت «خرافات» افتاده است، این پیروزی رقم خورد. همه جهان مدیون فداکاری‌های مردم عراق در این نبرد هستند زیرا داعش تنها عراق را هدف نگرفته بود بلکه توطئه‌ای بزرگتر برای ضربه زدن به کشورهای منطقه بود.

وی با بیان اینکه ایده انحرافی داعش در اتاق‌های دربسته برای حاکمیت بر منطقه برنامه‌ریزی شده بود، گفت: « این، ایستادگی آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالی قدر دینی و فداکاری‌های مردم عراق بود که توطئه داعش را ناکام گذاشت.»

السودانی تصریح کرد: نبرد ما با این گروه تروریستی نبرد حق و باطل بود و اینجا باید سخن امیر المومنین علیه السلام را یادآوری کنیم که فرمودند  حق را بشناس تا اهل آن‌را بشناسی»، جهانیان دانستند که مردم عراق حق هستند زیرا داعش باطل مطلق است.

السودانی تاکید کرد: عراق امروز نیازی به نیروهای رزمی بیگانه ندارد و ما در حال انجام گفت‌وگوهای پیشرفته‌ای برای تعیین ماهیت روابط و همکاری آتی با ائتلاف بین‌المللی هستیم.

وی با بیان اینکه مردم عراق پس از نبردهای آزادسازی پیش از هر زمان دیگری متحد شده‌اند، گفت: باید ضمن بازبینی طرح‌ها برای مقابله با هرگونه اقدامات این گروه تروریستی، سطح آمادگی‌ را حفظ کرد.

نخست‌وزیر عراق در پایان گفت: امنیت و ثبات پایدار از اهداف سیاسی و اجتماعی شهروندان و دولت است و هرگونه برنامه عمرانی و پیشرفت نیازمند حفظ ثبات و بسط قانون است.

متن این خبر در الفرات

نظر شما