شناسهٔ خبر: 61813746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

کانادا، پناهگاه گرگ‌ها

«وا... هرکس تیر به سمت این نظام انداخت، آواره شد.» این جمله تاریخی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شاید جانمایه اتفاقات اخیری باشد که نه‌فقط برای اپوزیسیون بلکه برای جریان منافقین رخ داده و آنها هر چند سال یک‌بار بعد از اخراج و تحقیر مجبورند به کشوری دیگر بروند، از عراق به فرانسه و بعد آلبانی و حالا هم مشخص شد بعد از تهدیدات اخیر تیرانا مجبور شده‌اند به کانادا پناه برند، کشوری که جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور یکی از مدعیان همیشگی حقوق‌بشر است اما حالا می‌خواهد پناهگاه جانیان رجوی شود و سران گروهک تروریستی منافقین در حال تدارک برای انتقال مقر این گروهک از آلبانی به کانادا هستند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • سهام عدالتی ها حسابشان را چک کنند | ارزش سهام عدالت جدید اعلام شد
  • خبر فوری دولت برای رتبه بندی معلمان | صدور حکم رتبه بندی جدید معلمان از امروز
  • نوسان وحشتناک قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت پراید صفر امروز به چند تومان رسید؟
  • افزایش عجیب قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا 18 عیار گرمی چند؟
برترین‌ها
  • فال حافظ و شگفتی پیش‌بینی آینده | هرآنچه باید از فال حافظ بدانید فال حافظ و شگفتی پیش‌بینی آینده | هرآنچه باید از فال حافظ بدانید
  • استوری مادر مهدی قائدی اشک همه رو درآورد | چه اتفاقی برای مهدی قائدی افتاد؟ استوری مادر مهدی قائدی اشک همه رو درآورد | چه اتفاقی برای مهدی قائدی افتاد؟
  • نعیمه نظام دوست سکوتش را شکست | نعیمه نظام دوست با این ویدئو دهان همه را بست نعیمه نظام دوست سکوتش را شکست | نعیمه نظام دوست با این ویدئو دهان همه را بست
  • سحر دولتشاهی سکوتش را شکست | واکنش عجیب سحر دولتشاهی به حرکت جنجالی بازیگر معروف سحر دولتشاهی سکوتش را شکست | واکنش عجیب سحر دولتشاهی به حرکت جنجالی بازیگر معروف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همه چیز از عزم جدی دولت آلبانی و دادگاه ویژه ضدتروریسم آلبانی برای محدودکردن این گروهک شروع شد؛ آخرین روزهای خرداد امسال و درست در روزهای سالگرد جنایت منافقین به‌دلیل مستندات کشف‌شده در مقر اشرف ۳، پلیس این کشور تمام تجهیزات و دسترسی‌های این گروهک را ضبط و اعلام کرد که باید از

آلبانی بروند. به‌‌رغم ممانعت سران منافقین، پلیس با حضور در محل یگان سایبری آنها، تعداد زیادی از رایانه‌‌ها، هاردها و سرورهای موجود در این محل را با خود برد. از آن زمان جانیان در حال فراهم‌کردن مقدمات خروج تدریجی اعضای خود هستند. البته اطلاعات زیادی در این سرورها ازجمله اطلاعات مربوط به رابطین منافقین در ایران به دست پلیس آلبانی افتاد و آن‌طور که شواهد امر نشان می‌داد، این اطلاعات به ایران منتقل شد.

   پرونده‌ای عظیم برای ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد نفاق

اطلاعاتی که براساس‌آن و جنایات پیش‌ینی، پرونده عظیمی برای منافقین و ۱۰۷ نفر از اعضای ارشد این گروهک تروریستی تشکیل شد.

بعد از انجام این اقدام بی‌سابقه از سوی دولت تیرانا، ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی هم در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی اشپیگل گفت که گروهک منافقین نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه ایران استفاده کنند. وی تصریح کرده بود: «آلبانی قصد جنگ با ایران را ندارد و کسی را که از مهمان‌نوازی ما سوء‌استفاده کرده باشد، نمی‌پذیرد.»

بعد از این روند و از آنجا که گروهک منافقین در کسب موافقت دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه اور سوراواز، ناکام‌ ماند، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرد و طبق هماهنگی شکل‌گرفته مقرر شده است در گام اول عناصر دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل شوند اما چرا کانادا؟

   اتاوا، بهشت جانیان و اختلاسگران

کانادا بهشت اختلاسگران فراری و تروریست‌های ضدایرانی است. دولت کانادا که سیاست دشمنی با ایران را در سال‌های اخیر دنبال کرده است، به محلی برای پناه‌دادن به اختلاسگران بزرگی مثل محمود خاوری و جریان‌های دشمن ایران تبدیل شده بود که حالا به‌ نظر می‌رسد قرار است به پناهگاه جدید شناخته‌شده‌ترین گروهک تروریستی علیه ایران نیز تبدیل شود.دقیقا به‌همین‌دلیل به نظر می‌رسد منافقین این تصمیم را براساس شباهت وضعیت فعلی خود در آلبانی با شرایط زمان حضور در عراق اتخاذ کرده‌اند چراکه گروهک تروریستی منافقین در اوایل دهه ۶۰ و در جریان جنگ تحمیلی پس از فرار از ایران، در عراق مستقر شدند و اقدامات تروریستی خود علیه ایران را از خاک این کشور و تحت حمایت حزب بعث انجام می‌دادند.

پس از سقوط صدام در عراق و اخراج منافقین از این کشور، آلبانی به‌عنوان محل استقرار آنها در نظر گرفته شد و حالا آلبانی هم اعلام کرده که محدودیت‌های بیشتری برای این گروهک تروریستی در نظر گرفته است. چند روز قبل، دولت آلبانی مریم رجوی، سرکرده منافقین را که در فرانسه حضور دارد، به این کشور ممنوع‌الورود کرد و پلیس نیز تردد و ورود و خروج اردوگاه اشرف ۳ را در دست گرفته است.

بنابراین محدودیت‌های شدید ایجادشده برای گروهک منافقین و برخوردهای دولت و پلیس آلبانی با آنها، موجب تشدید اختلافات داخلی در این گروهک شده است؛ اختلافاتی که سکوت رجوی نسبت به شرایط سخت آلبانی هم به آن دامن می‌زند. البته پس از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین، بیان صریح انتقادات و تناقضات توسط اعضا به‌صورتی بی‌سابقه افزایش یافته به‌نحوی که در جلسات محرمانه این گروهک برخی مقامات از آن با عنوان «فروپاشی تشکیلاتی» یاد کرده‌اند و این اصطلاح در تمام سال‌های فرار آنها از ایران بی‌سابقه است. البته باید به این موضوع دومینوی مرگ‌های مشکوک هم اضافه کنید، چراکه در همین مدت چند هفته اخیر اخباری از مرگ مشکوک برخی اعضای منافقین در اشرف ۳ ازجمله اسماعیل علی‌پور عابدی، از اعضای باسابقه این گروهک منتشر شد که این اتفاقات بحث فروپاشی تشکیلاتی را تقویت می‌کند.

برخی منابع آگاه، علت مرگ علی‌پور را ترس کادر رهبری منافقین از جداشدن وی پس از حمله اخیر پلیس آلبانی و پیوستن او به جمع منتقدین علنی گروهک منافقین ارزیابی کردند. همین مسأله و انتقادات او نسبت به وضعیت گروهک منافقین موجب شد با وجود بیماری و نیاز شدید به دیالیز، مجوز خروج او از اشرف باطل شود و از پیگیری درمانی او در بیمارستان تیرانا، جلوگیری به‌عمل‌آید. عدم‌ حمایت درمانی منافقین از علی‌پور موجب تشدید اعتراضات او و درخواست تحویل پاسپورت وی برای برگشت به آمریکا و انجام روند درمانی شد اما این اجازه نیز به وی داده نشد که نهایتا به مرگ او در تاریخ ۱۲ مردادماه سال‌جاری انجامید.

   حذف دنباله‌دار منافقین

اسماعیل علی‌پور عابدی که سابقه حضور در عملیات‌های آفتاب، چلچراغ و فروغ‌جاویدان (مرصاد) را به‌عنوان یکی از فرماندهان ارتش موسوم به ملی آزادیبخش در کارنامه داشت، ازجمله عناصر اصلی منافقین در شکنجه و بازجویی اسرای ایرانی در زندان‌های رژیم بعث در سال‌های دفاع‌مقدس بوده است. علاوه‌براین، در حمله اخیر پلیس آلبانی به مقر اشرف ۳، یکی دیگر از اعضای باسابقه منافقین به‌نام عبدالوهاب فرجی با نام مستعار علی مستشاری هم کشته شده بود که برخی معتقدند این فرد با صحنه‌سازی خود این گروهک (به‌دلیل مسأله‌دار شدن او) کشته شده است.در باب خصومت دولت کانادا در ضدیت با مردم ایران فقط یادآوری همین نکته کافی است که سال ۹۱ دولت این کشور نه‌تنها سازمان تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) را از فهرست رسمی سازمان‌های تروریستی خود خارج کرد که حتی نام نیروی قدس را هم به این فهرست افزوده بود.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما