شناسهٔ خبر: 61780706 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

احتمال خروج سازندگان اپلیکیشن از چین

صاحب‌خبر -

چین در فشار نظارتی جدید همه اپلیکیشن ها را ملزم به اشتراک گذاری جزئیات کسب وکار میکند.
به گزارش سایبربان، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که چین از تمام ارائه دهندگان برنامه های تلفن همراه در این کشور میخواهد که جزئیات کسب وکار خود را در اختیار دولت قرار دهند و این اقدام نشان دهنده آخرین تلاش پکن برای کنترل صنعت فناوری است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که اپلیکیشن های فاقد مجوز قانونی پس از پایان مهلت قانونی در ماه مارس سال آینده مجازات خواهند شد؛ اقدامی که به گفته کارشناسان به طور بالقوه تعداد اپلیکیشن ها را محدود خواهد کرد و توسعه دهندگان کوچک را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یو یونتینگ، وکیل دفاتر حقوقی دی باوند لا مستقر در شانگهای، گفت که این دستور به طور موثر نیازمند تاییدیه های این وزارتخانه است. او گفت هدف اصلی قانون جدید مبارزه با تقلب آنلاین است اما بر روی تمام برنامه ها در چین تاثیر خواهد گذاشت.

ریچ بیشاپ، یکی از موسسان اپلیکیشن اَپ این چاینا (AppInChina)، گفت: قانون جدید احتمالاً روی گروهی از توسعه‌دهندگان خارجی نرم افزار نیز تاثیر می‌گذارد که نتوانسته‌اند اپلیکیشن‌هایشان را از طریق فروشگاه اپلیکیشن اپل به راحتی و بدون ارایه هیچ اسنادی به دولت چین منتشر کنند.

ریچ بیشاپ گفت که برای پیروی از قوانین جدید، توسعه دهندگان اپلیکیشن یا باید شرکتی در چین داشته باشند یا با یک ناشر محلی همکاری کنند.

پس از آنکه چین قانون جدید دریافت مجوز برای ایجاد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را ارایه کرد، سازنده آیفون هفته گذشته با هدف پیروی از قوانین صدها اپلیکیشن هوش مصنوعی را از اپ استور خود خارج کرد.

در اطلاعیه این وزارتخانه همچنین آمده است که نهادهای مشغول در خدمات اطلاع رسانی اینترنتی از طریق اپلیکیشن ها در زمینه هایی مانند خبر، نشر، آموزش، فیلم و تلویزیون و مذهب نیز باید مدارک مربوطه را ارائه کنند.

این الزام می تواند در دسترس بودن برنامه های رسانه های اجتماعی محبوب مانند X، فیسبوک و اینستاگرام را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از چنین اپلیکیشن هایی در چین مجاز نیست، اما همچنان میتوان آنها را از فروشگاه های اپلیکیشن دانلود و چینی ها را قادر به استفاده از آنها در هنگام سفر به خارج از کشور کرد.

نظر شما