شناسهٔ خبر: 61764632 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

خبر ترسناک به پرسپولیس: این نقص بزرگ و مهم!

پرسپولیس برای کسب جام در لیگ برتر و درخشش در لیگ قهرمانان، به وضوح نیاز به جذب مهاجم جدید دارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی در اولین بازی خود در لیگ برتر برابر آلومینیوم به برتری دست یافت که در طول 90 دقیقه به وضوح از شرایط آرمانی به دور بوده و به جز سه امتیاز، آورده مهم دیگری از این دیدار نداشت. یکی دو مورد ضعف محسوس در سبک بازی تیم یحیی گل محمدی وجود دارد و البته بازگشت ستاره های تاثیرگذار این تیم به اوج، قطعا این روند را طی هفته های بعد تغییر خواهد داد.

یک- پرسپولیس در شرایطی به اولین برتری خود در فصل جدید دست یافت که کمتر کسی زننده گل این تیم را پیش بینی می کرد. علی نعمتی که فصل گذشته و تا اواخر فصل به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شده و به نظر در لیست فروش قرار داشت، به پست مدافع چپ منتقل شده و بهترین بازی‌های خود را برای پرسپولیس ارائه داد. این مدافع باتجربه با شماره چهار، به بهترین شکل ممکن از پشت مدافعان آلومینیوم فرار کرده و با ضربه ای فنی و در قامت یک مهاجم حرفه ای، سه امتیاز شیرین در اولین هفته را برای تیمش به ارمغان آورد تا چهره ویژه اولین هفته پرسپولیس لقب گیرد.

دو- اما هر چقدر علی نعمتی و البته دانیال اسماعیلی فرد در نفوذ و حضور در حملات پرسپولیس موثر و مهم بودند، هر دو سمت خط دفاعی این تیم در امور دفاعی بسیار آسیب پذیر و ناهماهنگ نشان دادند. بازیکنان آلومینیوم هم در نیمه اول و هم در دقایق ابتدایی نیمه دوم چندین بار به خصوص از سمت علی نعمتی به دروازه پرسپولیس نزدیک شده و شانس گلزنی داشتند. فاصله بیش از اندازه با مدافعان میانی و البته جا ماندن های مکرر باعث شد موقعیت‌های گلزنی آلومینیوم بیشتر از پرسپولیس باشد و تیم یحیی گل محمدی خوش شانس بود که در اولین هفته به پیروزی رسید.

سه- در همین هفته اول به وضوح مشخص شد پرسپولیس برای کسب موفقیت در لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا به یک مهاجم چارچوب شناس، گلزن و قاتل نیاز دارد. البته قطعا کیفیت بازی شهاب زاهدی از این بالاتر است و او در هفته های آتی به شرایط آرمانی نزدیک خواهد شد، اما نباید فراموش کرد پرسپولیس نسبت به سال گذشته و این مقطع چهار مهاجم از دست داده و اضافه شدن تنها شهاب زاهدی نمی‌تواند این تیم را تبدیل به یک مدعی در سطح قاره کند. فراموش نکنیم ممکن است پرسپولیس بالای 50 بازی در فصل داشته باشد و این یعنی الزام به اضافه شدن حداقل یک مهاجم باکیفیت.

 

چهار- از ابتدای سال جدید یحیی گل محمدی تصمیم گرفت سروش رفیعی را به عنوان بازیکن شماره هشت در کنار میلاد سرلک قرار دهد و این تغییر به قدری مفید و موثر بوده که سرمربی پرسپولیس در آغاز فصل جدید نیز به همان روش گذشته پایبند بوده است. شاید در طول 90 دقیقه خیلی نام این ستاره خلاق را از سوی گزارشگر نشنیدیم، اما دید باز بصری سروش رفیعی، ارسال پاس بی نقص او و زمینه سازی برای به ثمر رسیدن تنها گل مسابقه، نشان داد او در سن 33 سالگی نیز هنوز می تواند یکی از موثرترین بازیکن لیگ در فصل پیش رو لقب گیرد.

پنج- علی‌رغم برخی انتقادات از سوی هواداران پرسپولیس در فصل تابستان، مسعود ریگی در همین حدود 30 دقیقه حضورش در میدان نشان داد یک مهره استاندارد برای نیمکت و بازیکنی موثر در فصل جدید برای پرسپولیس خواهد بود. دقیقا از زمان ورود مسعود ریگی به زمین بود که از هم گسیختگی پرسپولیس در میانه میدان و وجود فضاهای بیش از اندازه برای بازی سازی بازیکنان آلومینیوم از بین رفت و این هافبک 32 ساله با پاس های کوتاه و قطع توپ، نظم از دست رفته را به ترکیب تیمش برگرداند. ادامه این روند حتی ممکن است در بازی های دشوار، مسعود ریگی را تبدیل به بازیکن فیکس تیم جدیدش کند.

شش- آلومینیوم تحت هدایت مجتبی حسینی فراتر از انتظار ظاهر شده و احتمالا یکی از دشوارترین بازی های فصل پرسپولیس را رقم زد. تشخیص صحیح فضاهای خالی پشت مدافعان کناری میزبان باعث شد آلومینیوم بارها موقعیت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کنند و آن‌ها بدشانس بودند که در اولین هفته فصل، بدون امتیاز تهران را به مقصد اراک ترک خواهند کرد. آلومینیوم تحت هدایت مجتبی حسینی اگر بدشانس نبود حتی می توانست برابر مدافع عنوان قهرمانی لیگ به برتری برسد.

هفت- کلین شیت، سه امتیاز و البته عدم هماهنگی در خط دفاعی، ماحصل پرسپولیس از اولین هفته لیگ برتر بود. بر خلاف فصل گذشته، قرمزپوشان لیگ را با پیروزی آغاز کردند، اما نه سبک بازی این تیم چندان مورد توجه هواداران قرار گرفت و نه موقعیت چندانی برای گلزنی ایجاد شد. البته مهدی ترابی و سعید صادقی در نیمه دوم چندین بار با تغییر جای خودشان نشان دادند تاکتیک درخشان یحیی در هفته‌های پایانی لیگ همچنان سر جای خود است و احتمالا در هفته‌های پیش رو شاهد نمایش بهتری از سوی پرسپولیس خواهیم بود.

 

نظر شما