شناسهٔ خبر: 61742433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا؛

حضور بیش از چهار میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی/ زائران از ناوگان عمومی استفاده کنند

موج نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد که امسال بیش از چهار میلیون زائر از مرزهای مختلف برای حضور در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سردار سیدکمال هادیانفر در جلسه کمیته طرح‌های ترافیکی ویژه اربعین که صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد در محل شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: دستگاه‌های مسئول با تعامل و همکاری بیشتر در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در حال آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه براساس ‌پیش‌بینی‌ها امسال بیش از چهار میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی حضور خواهند داشت؛ اظهار داشت: ۹۴ درصد از زائران از مرزهای زمینی برای حضور در مراسم اربعین سفر خواهند کرد.

سردار هادیانفر با اشاره به تقارن همزمانی سفرهای شهریور ماه با اربعین حسینی تصریح کرد: همه ساله در شهریور ماه سفرهای تابستانی به اوج خود می‌رسد و امسال نیز ضرورت دارد با توجه با همزمانی این دو تمامی دستگاه‌ها در مسیرهای جاده‌ای تمهیدات لازم را فراهم آورند تا شاهد کمترین تصادفات و حوادث باشیم.

وی افزود: مسیرهای منتهی به مرزها حدود ۲۶۰۰ کیلومتر است. مرز مهران، شلمچه و خسروی پرترددترین این مرزها هستند و سال گذشته ۵۰ هزار زائر را پذیرا بوده‌اند که طبق پیش‌بینی‌ها امسال تعداد زائران دوبرابر خواهد بود.

سردار هادیانفر با بیان اینکه زائران سعی کنند از ناوگان‌های عمومی استفاده کنند، گفت: در ستاد اربعین تمهیدات به گونه‌ای اتخاذ شده تا زائران از ناوگان عمومی بهره‌مند شوند اما اگر  شرایط به گونه‌ایی شد که زائران بخواهند از خودروی شخصی استفاده کنند باید تمام نکات ایمنی رعایت شود.

وی افزود: زائران از دیگر کشورها مانند پاکستان و افغانستان از طریق مرزهای شلمچه می‌خواهند برای مراسم حضور پیدا کنند که ما تاکید داریم با ناوگان عمومی کشور خودمان پذیرای آنها باشیم زیرا اتوبوس‌های آنها به دلیل عدم بیمه و نکات ایمنی ممکن است در طول مسیر با حوادث مختلفی مواجه شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: امسال از ۲۷ ماه پذیرای زائران هستیم و در محورها هم در مسیر رفت و هم برگشت برای زائران تمامی تمهیدات اندیشیده شده تا با مدیریت بهینه شاهد هیچ گونه حادثه‌ایی نباشیم.

وی با توصیه‌ایی به رانندگان بیان داشت: بحث گرمای هوا در آن روزها افزایشی خواهد بود، از اینرو باید کمترین توقف و اعمال محدودیت‌ها را داشته باشیم. همچنین رانندگان نیز باید بدانند در شرایطی رانندگی کنند که گرما زده نشوند و ایمن بمانند و موضوعاتی که مدنظر هست را رعایت کنند.

سردار هادیانفر همچنین با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها باید تدابیر لازم را بیاندیشند گفت: مسیر ایلام به مهران باید چهار بانده شود. همچنین بحث تعیین تکلیف پارکینگ‌ها برای گنجایش خوردوها،

بحث‌های عمرانی به خصوص در چزابه مانند روشنایی از جمله موارد بسیار مهمی است که باید توسط دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم صورت بگیرد. 

نظر شما