شناسهٔ خبر: 61729878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس مجلس ویتنام:

حجم مبادلات تجاری بین دو کشور باید به ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کند

رئیس مجلس ویتنام با تأکید بر افزایش حجم تبادلات تجاری بین ایران و ویتنام تا ۲ میلیارد دلار، تصریح کرد: با امضای توافقنامه ها و اسناد همکاری میان دو کشور سطح روابط ایران و ویتنام ارتقاء خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، وونگ دین هوئه رئیس مجلس ویتنام در نشست خبری مشترک با محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشور زیبای ایران، عنوان کرد: به نمایندگی از دولت و مجلس ویتنام، همراه با هیاتی پارلمانی به ایران سفر کردیم و این حضور به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام است.

رئیس مجلس ویتنام تصریح کرد: اینجانب و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت وگوی سازنده و موفقیت آمیزی داشتیم و در خصوص موضوعات مختلف سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، بانکی و همکاری در مجامع و نشست های چندجانبه دو طرف تاکید داشتیم که همکاری های دو کشور در گذشته خوب بوده است و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک همکاری میان شهرها، تجار و تبادل کالا میان دو کشور را ارتقاء دهیم تا حجم مبادلات دو کشور به ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: همکاری بین دو کشور در حوزه های فرهنگی، آموزشی، هنری، پژوهشی باید ارتقا پیدا کند و گفت وگو صورت گرفت تا در زمینه نانوتکنولوژی، جذب گردشگر و همچنین تسریع در صدور روادید و برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و ویتنام اقدامات لازم انجام شود.

وونگ دین هوئه اضافه کرد: همچنین توافق شد تفاهم نامه مشترک پارلمانی به عنوان اولین توافق نامه میان پارلمان های ایران و ویتنام امضا شود تا از این طریق کمیسیون های تخصصی پارلمانی، گروه های دوستی، نمایندگان جوان و بانوان نماینده دو کشور همکاری داشته باشند تا از تجربیات یکدیگر در زمینه های قانونگذاری و نحوه نظارت بر قوانین بهره ببرند.

رئیس مجلس ویتنام اظهار کرد: همچنین توافق شد نقش پارلمان های دو کشور در تقویت شرکت های خصوصی بین ایران و ویتنام پررنگ تر شود تا فعالیت بخش خصوصی در دو کشور گسترش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین توافق شد در مجامع بین المللی مانند شورای پارلمانی آسیایی و اتحادیه بین المللی پارلمان ها IPU، سازمان ملل و جنبش عدم تعهد دو کشور با یکدیگر همکاری کنند و این همکاری ها در راستای برقراری صلح و دوستی در منطقه و جهان خواهد بود.

وی تصریح کرد: معتقدم که توافق نامه ها و اسنادی که در این سفر قرار است به امضا برسد که در زمینه قضائی، ورزشی، بهداشتی، کشاورزی، همکاری بین شهرها و شرکت ها است و موجب گسترش روابط بین دو کشور و مجالس ایران و ویتنام خواهد بود.

وونگ دین هوئه خطاب به دکتر قالیباف عنوان کرد: ما از رئیس مجلس ایران دعوت کردیم تا به ویتنام سفر کند و در این فرصت نمایندگان نیز در نهمین نشست پارلمانی جوانان جهان شرکت کنند.

نظر شما